Om hur Mediemagasinet lurade mig med Pippirull

Inlägg #1: Postat: 2002-03-26 08:26:00
tobias igen
Ibland behövs satir för att få folk att reagera. Ett ännu mer lysande exempel är en amerikansk show som heter the awful truth där de bl.a. bjöd in folk på ett sjukförsäkringsbolag till en begravning till en av deras kunder som inte fått ut några pengar trots att han var dödligt sjuk. Visst kan det ses som elakt, men frågan är vem som är mest elak?
Inlägg #2: Postat: 2002-03-26 15:54:00
Olof Öberg
Visst kan satir fylla en funktion, men i Pauls eller Emmas fall så är de oskyldiga måltavlor. T ex så var Pippirulls inslag där de fick representanter för Stockholms tunnelbana att vänta, p g a fejkade förseningar med samma tunnelbana, rolig och träffande. Om Ann Söderlund fick en flaska piss över sig så hade det varit ett exempel på "som man bäddar får man ligga" och mycket välförtjänt.
Inlägg #3: Postat: 2002-03-27 21:03:00
Lars
Allt detta är jävligt illa. Media ska inte vara ett hämdinstument. Bert Karlsson må säga dumma saker, och reklamdirektörer må vara jobbiga typer, men det berättigar inte mediaföretag att utdela bisarra och förödmjukande bestraffningar.
Laddar...