Stulen! Sourzes Hemliga Hovkalender

Inlägg #1: Postat: 2002-03-24 11:22:00
christer kyreus
Eftersom er mikrofilosof är lite äldre än ers Abdikerade, vore det inte mera än rätt att säga att herr Priftis är synnerligen talangfull. Men jag undrar bara med ålderns rätt är 59 år hur herr Priftis ställer sig till det ev värdet av ÖDMJUKHET inför omvärlden? OBS! Detta var ingen anklagelse, endast en fundering. Mvh KYREUS
Inlägg #2: Postat: 2002-03-24 12:32:00
Marcus P
I knew this one was coming. Det fanns vissa spår även i texten. Ödmjukhet? Det är vackert. Tyvärr blandar många ihop ödmjukhet med underdånighet och jantelagen, vilket för någon som ogillar jantelagen kan innebära en backlash. Ah... 500 tecken är alldeles för kort. Läs min artikel "När jag träffade Gud" - om du inte redan har gjort det. Jag tycker att min attityd kommer fram ganska tydligt där.
Inlägg #3: Postat: 2002-03-24 12:38:00
Marcus P
Förresten är jag för republik.
Inlägg #4: Postat: 2002-03-25 10:57:00
christer kyreus
Svar till MP 2 jag understryker det: det är ingen personlig attack på Dig Marcus. Snarare en komplimang: eftersom Du är talangfull är Dina åsikter om ödmjukhet intressanta.
Inlägg #5: Postat: 2002-03-25 10:59:00
christer kyreus
Svar till MP 3: Du är för republik.
Så bra. Vi behöver bli fler och fler.
Själv har jag varit REPUBLIKAN
mycket länge - och det känns rätt.

GLAD PÅSK, Marcus!
Inlägg #6: Postat: 2002-03-25 12:10:00
Marcus P
>4: Jag tror att ödmjukheten skulle behöva vara lite mer jämnt fördelad. Vissa är alldeles för ödmjuka underdåniga medan andra som jag är rätt kaxiga av sig. Men kaxighet kan vara ett filter, en fasad. Vem vet? >5: Glad påsk på dig själv!
Laddar...