Varför dricker du?

Inlägg #1: Postat: 2002-03-24 01:20:00
Johan
exakt, det är farligt att åka bil med.
oerhört mycket farligare att åka bil. Det är farligt att leva liksom. varför då inte ta ut svängarna lite, jag är så trött på denna pretentiösa diskution om nykterhet. Det är även ett fritt val,alla människor ansvarar själva inför sina handligar.
Inlägg #2: Postat: 2002-03-24 11:55:00
maria
Jo självklart, valet är fritt. Och du ansvarar för dina egna handlingar. MEn kom inte då och sök yttre anledningar när det brakar åt helvet!
Inlägg #3: Postat: 2002-03-24 15:00:00
Abel
Det är lustigt att nykteristlobbyn alltid tycks förutsätta att det tveklöst kommer att "braka åt helvete" för de som använder droger...
Inlägg #4: Postat: 2002-03-24 22:24:00
Johan
pinsamt pinsmat maria, inse att fakta att de flesta klarar av alkoholen och att med liknande teser kan man förbjuda bilismen.
Inlägg #5: Postat: 2002-03-25 08:48:00
maria
jag förstår inte det pinsamma i det hela. allt handlar naturligtvis om fria val, men också om att ta ansvar och se till människor runt omkring sig. Du kör väl inte hur som helst?
Inlägg #6: Postat: 2002-03-25 10:54:00
Johan M
så nu förutsätter du tom att alla som dricker kommer bete sig som svin och inte va schyssta mot människor runt omkring sig oxå???
snälla... jättebra att du varvar för farorna med alkoholen, jag har också sett dom, tom personligen varit på gränsen ibland, så jag vet hur det är, men jag skulle aldrig missionera som du. snälla, lägg av nu, njut av din självgodhet och låt oss va ifred. OK?
Laddar...