|
Inlägg #1: Postat: 2002-03-22 20:31:00
|
|
Fredrik forts |
Furthermore, Ismael, du saknar som sa manga andra ett uns sjalvkritik. Jag forstar att det kenns sa eckligt emotionellt, brutalt, orattvist och personligt. Men du maste alltid i alla lagen forsoka se allt sa objektivt som mojligt. Min sanning: I krig ar skulden ALDRIG en parts.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-03-22 20:32:00
|
|
Fredrik Jung forts |
Skulden ar oftast delad. Ingen kan saga att vi har ingen skuld for vi skjuter andra skottet eller vi har inte sjalvmordsbombare, vi foredrar att doda med helikoptrar. Steg ett ar att inse att bada gor fel, bada beter sig som svin och bada tar dod pa varandras barn, kvinnor och ungdomar etc.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-03-22 20:33:00
|
|
Fredrik Jung Abbou |
Man har aldrig gatt med pa ge tillbaka 100 av landet enligt 1967, bara efter senare landritningar da Israel redan knipit mer mark. Jag skulle vilja veta vad du tror PAlestinierna vill ha om de inte vill ha marken som du tysligft menar
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-03-25 17:29:00
|
|
Erik |
Jag tycker inte det verkar som Ismael tycker att skulden bara är en parts, han beklagar sig ju över att svensk media har den åsikten. Det är väl vidare uppenbart att det inte BARA handlar om land när PLO kräver att flyktingarna ska återvända till Israel och inte till en palestinsk stat. Resultatet blir ju två palestinska stater isf
|
| |