Har journalister rätt att kränka?

Inlägg #1: Postat: 2002-03-22 18:26:00
Olof Öberg
Så med andra ord så är det helt okej att kränka människor som inte har samma kunskaper som du har? Förresten så om dessa "referenser" var så självklara varför var de då tvungna att uppmärksamma tittaren på dessa? Att göra så här mot en medmänniska utanför kamerans beskydd skulle med all sannolikhet resultera i stryk. Nu fanns dock kameran där och då kallas det för "humor" och det skrattas åt kränkningarna.
Inlägg #2: Postat: 2002-03-22 21:44:00
Jörgen Karlsson
Om Emma är korkad eller inte har jag svårt att ta ställning till och är inte intresserad av detta heller. Dock står det helt klart att hon är skrämmande obildad. Hon är också en person som uttalar sig titt som tätt i pressen. Därför är inslaget inte bara oerhört roligt utan även intressant.
Inlägg #3: Postat: 2002-03-22 22:31:00
Olof Öberg
Hon är alltså obildad och uttalar sig i pressen. Vilka av dessa försvara att man kränker i TV? Har hon påstått att hon är allmänbildad? Har hon uttalat några bestämda åsikter om nutidshistoria som gör att hon förtjänar att sättas på plats? Jag har sett massor av artiklar med henne, men de flesta handlar väl om - ingenting. M a o så finns det inget försvar utan detta är endast mobbning framför en kamera.
Inlägg #4: Postat: 2002-03-23 00:01:00
Janne
Emma A är en begåvad person som fortfarande är var så pass oskuldsfull då det gäller att umgås med massmedia så att hon litar på dessa personer. Det som förvånar mig är att den ena undersökningen efter den andra klargör att den yrkeskategori som befolkningen misstror mest är journalister. Är detta totalt utan intresse för denna yrkesgrupp, eller?
Inlägg #5: Postat: 2002-03-23 18:42:00
Miska Aalto
Janne: Hur får du henne till begåvad? Hon har varit med i Robinson, spelat in en skiva med låtar som andra skrivit åt henne och hon vet inte vad Kristallnatten var för något. Pfft.
Laddar...