Inlägg #1: Postat: 2002-03-22 22:02:00
|
Anna Li |
Tjejer är ju mognare och kan koncentrera sig bättre och lär sig förmodligen mer. Det kan förklara betygsskillnaderna. Kanske borde killar börja skolan ett år senare. De tjejer som mår dåligt får däremot inte alls lika mycket uppmärksamhet som killar som mår dåligt. Tycker din kommentar visar på ganska dålig förståelse för de problem som finns. Tycker du verkligen att små flickor har lika mycket chans som killar att vara utlevande, högljudda, aktiva??
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-03-23 04:03:00
|
Loke |
"De tjejer som mår dåligt får däremot inte alls lika mycket uppmärksamhet som killar som mår dåligt."
Lustigt. Jag tycker det är precis tvärtom... Det kanske beror på från vilket håll man ser det? Jag tycker DIN kommentar visar på ganska dålig förståelse för problemen som finns utanför din egna lilla värld.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-03-23 08:03:00
|
Daniel |
Jag håller med Anna Li, speciellt om jag ser tillbaka på min egen tid i grundskolan. Tjejer med problem drar sig undan och blir osynliga, medan killar med problem "lever rövare". Vilka märks mest? Naturligtvis finns det undantag i båda fallen.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-03-24 22:57:00
|
Christer H |
Anna Li:s svar visar tydligt på feminismens ideologiska blindhet. När Jörgen påtalar lögner i artikelresonemanget, att faktiskt pojkar diskrimineras i skolan, betygsmässigt, så beror det på att flickor, enl. Anna, är bättre! Och därför är diskrimineringen ok? Att vara "utlevande, högljudda, aktiva" är ju uppenbarligen ingen fördel! Ologik! Mvh CH
|
|