Gud is godis

Inlägg #1: Postat: 2002-03-22 10:21:00
Maria R
Jag ska nog läsa den där boken, kan vara bra nu när jag själv hamnat i den stora "trenoll-krisen".
Fast jag är lika skeptisk som du, inte fan är vi skyldiga till allt som händer i våra liv...
Inlägg #2: Postat: 2002-03-22 10:31:00
Jesper N
Verkar spännade, men är det säkert att man slipper John Graysiska självklara förenklade lösningar på komplexa problem?
Synd bara att du sabbar texten med alla engelska inpass.
Inlägg #3: Postat: 2002-03-22 10:39:00
tulefel
Kan du inte gå över till att skriva helt på engelska? Den här blandningen blir så jobbig att läsa...
Inlägg #4: Postat: 2002-03-22 10:55:00
sTEN o aNDERSSON
eN KLASSIKER I REFLEKTIONSBRANSCHEN ÄR tHOREAU:WALDEN.På svenska Skosliv vid Walden. Efter svackor kommer en dag då allting är nytt och bättre...
Inlägg #5: Postat: 2002-03-22 10:59:00
Stefan Whilde
Samtal med Gud är älskad och hatad. Och visst kittlar den. Provokationen tror jag ligger i det faktum att vi blivit avvanda från eget ansvar. Allt ska serveras oss idag och i detta glömmer vi att ansvar är lika med inflytande, oberoende och makt över hur vi mår/lever/är. Och gudskraften, hur vi än formulerar den och vilka namn vi än klär den i, är ett utomrdentligt redskap. Gudskraft vitalkraft immunförsvar. Mvh Whilde
Inlägg #6: Postat: 2002-03-22 11:56:00
anna
bra text som författarinnan själv drar ned betyget på, coz all the engelska ord som helt hippt dives in nu och då.
Inlägg #7: Postat: 2002-03-22 12:19:00
KYREUS
Veckans Tips! Varmt Tack, Kajsa
Inlägg #8: Postat: 2002-03-22 12:27:00
Kajsa Kallio
För att visa att jag inte har lärt mig ett dugg, inte utvecklats någonting, inte kan skilja på sak och person och inte kan ta kritik, har jag nu för första gången! redigerat texten och tagit bort nästan alla engelska ord. Kanske BLIR texten bättre av att inte blanda in en massa engelska uttryck och ord.
Inlägg #9: Postat: 2002-03-22 13:00:00
Susanna Penther
Underbart att bli omnämnd som en "klok person"...Samtal med Gud är verkligen ingen sträckläsningsbok. Tvärtom. Varje mening har en undermening som föder massor av förvirring och ifrågasättningar. Men känslan av att åtminstone förstå lite gör att livet bli så mycket mer meningsfullt trots sina svårigheter. Och det är superhäftigt. Är glad att ni funnit varandra, du och Neale.
Inlägg #10: Postat: 2002-03-22 15:08:00
Anna Li
Jag avskyr framgångsreligioner! Slump, tur, gener och ett visst mått av eget arbete är grunden till framgång vad det nu är. Ditt eget exempel om en kvinna i tredje världen säger ju allt.

Själv tackar jag Gud för de två välskapta barn jag fått - trots att jag inte tror på Gud. Men inte fan var det min förtjänst att de blev friska. Så höga tankar kan man inte ha om sig själv.

Boken kan ju var läsvärd ändå - om den är mer komplex än framgångsfilosofi.
Inlägg #11: Postat: 2002-03-22 19:43:00
Cecilia Seward
UPPROP!! VI VILL HA VÅRAN KAJSA!! Redigera tillbaka!!Jag är verkligen ledsen att jag inte hann läsa texten som DU skrev den Kajsa! Skit i alla torra språkpurister och skriv som du vill. Som du brukar. Som du gör jävligt bra. Skall du ändra dig bara för att en trend blåser? NÄ! Var inte det själva poängen med att skriva på Sourze?
Laddar...