|
Inlägg #21: Postat: 2002-03-22 18:04:00
|
|
Alibaba |
Jag har helt spontant lärt mig att använda tekniken vid onani. Då kan verkligen ingen säga att det beror på press från kvinnor. Jag gör det helt enkelt för att jag kan njuta mycket längre tid.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2002-03-22 19:20:00
|
|
Anna Hahne |
Precis som Johan menar så har man väl lärt sig tekniken, så kan man ju slappna av och bara njuta sen! Den lilla uppoffringen att lära sig tekniken kan väl inte vara så farlig om man sen upptäcker njutningen man kan anbringa sej och sin partner?
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2002-03-22 19:29:00
|
|
Anna Hahne |
Jörgen: Jag får anta att alla tjejer har olika stor sexlust, men det är ett biologiskt faktum att kvinnor kan hålla på längre än män som inte praktiserar Tao och därmed inte tröttar ut sig.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2002-03-22 19:42:00
|
|
Anna Hahne |
skrev fel där, hihi "som inte praktiserar Tao och därmed tröttar ut sig. " ska det stå.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2002-03-24 15:17:00
|
|
Christer H |
Jörgen, har du väl tränat upp förmågan pc-muskeln så väljer du/ni själva hur ni skall utveckla sexet vidare. Sex bör alltid vara en gemensam njutning och resa, det verkar inte vara så för er? Johan, det funkar! Köp boken "How to make love all night" av B. Keesling. Den finns även i dansk översättning. En enkel handbok, utan taoistiskt mumhum. Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2002-03-26 12:19:00
|
|
Jörgen G |
Anna och CH, jag förstår inte riktigt vad ert problem är. Om jag börjar närma mig avslut efter 5-10 minuters monotont juckande men tjejen fortfarande har långt kvar, då prövar jag något annat så att hon blir färdig före mig, och det är ingen som har klagat hittills. Om en tjej inte är nära tillfredsställelse efter 10 minuters nötande, blir det då verkligen bättre av att hålla på ytterligare en timme?
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2002-03-26 12:30:00
|
|
Jörgen G, forts... |
"Jag tyckre därför att mannen kan offra några utlösningar för både sin egen och kvinnans skull.", Anna svar 4. "Det kräver lång och regelbunden träning", CH svar 14. Dessa kommentarer säger väl allt om er syn på mannen, och att det är han som ska ha totalkontroll och ansvar för både sig själv, sin egen och kvinnans orgasm! Kontroll- och träningsfreak i sängen? Tack, men nej tack!
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2002-03-26 13:49:00
|
|
Christer H |
Jag tycker du tar på dig mer ansvar för dina kvinnor än jag för mina... Jag ser till min egen njutning främst, och jag gillar att älska länge. Fast om tiden är kort så är en snabbis trevligt det oxå. Träning, visst tills du lärt dig. Kontrollfreak, knappast....njutningsfreak, javisst! Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2002-03-27 11:27:00
|
|
Anna |
Om du pratar om ett "monotont juckande" och "tio minuterns nötande", så förstår jag att hon inte blir tillfredställd. Meningen är ju inte att man ska ligga och stånka i samma ställning i århundraden. Hav fantasi och gör sexakten till någonting värt att utforska. Med Taos teknik får man nämligen TID till det :- Man behöver inte ha tråkigt, det är inte det som är meningen.
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2002-03-27 14:29:00
|
|
Trojan |
Ursäkta mig, men man kan kan nog ha tid ändå. Ni hänger upp Er så mycket på det tekniska att Ni glömmer att känslan är det viktiga. Ni får det hela att låta som ett gympa pass. Vad är Ni egentligen ute efter, bra sex eller kärlek? För det första kommer nämligen automatiskt ur det andra. Ni gör bara allting så onödigt komplicerat. Om man verkligen älskar varandra så blir det bra till slut, svårare än så är det inte. Lycka till. :
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2002-03-28 10:31:00
|
|
Jörgen G |
Anna BTW, svar på nr 8, "Vem talar om månader?" Tja, jag vet inte om du inte läser vad du själv skriver, emn i artikeln står det bl a: "de männen ska vara mer sparsamma på sina utlösningar", "författaren ...
höll sig till att få utlösning endast 6-12 gånger per år."
|
| |
|
Inlägg #32: Postat: 2002-03-28 10:49:00
|
|
Jörgen G |
Anna, du har skrivit att du vill hålla på LÄNGE. Men i svar 4 skriver du att hjälpmedel som t ex handen är dåliga surrogat. Då trodde jag att det var längre tid för "in-o-ut" du var ute efter. Men det var tydligen också fel.
|
| |
|
Inlägg #33: Postat: 2002-03-28 14:48:00
|
|
Jörgen g |
Trojan, jag vet inte om det är mig du syftar på, men... CH säger att det krävs lång och regelbunden träning om man har tillfälle att träna 2-3 ggr/månad, vad talar vi om för tid CH? 1, 5 eller 10 år? men Anna tycker att den lilla uppoffringen kan vi män gott göra!
|
| |
|
Inlägg #34: Postat: 2002-03-28 23:28:00
|
|
Anna |
Jörgen: Bara för att författaren gjorde så betyder det inte att alla måste göra så. Han menade att man skulle hitta sin egen individuella frekvens och pröva sig fram vilket som känns bra.
|
| |
|
Inlägg #35: Postat: 2002-03-28 23:36:00
|
|
Anna |
Är det kanske så att du VILL missförstå? In-o-ut sex kan vara en pina, ja, om man gör det med en fantasilös och tråkig man. Trojan: Det är bara en teknik tills man lärt sig den, sen blir det njutning, enligt boken.
|
| |
|
Inlägg #36: Postat: 2002-03-30 13:26:00
|
|
Johan |
kan nu meddela att jag beställde boken när debatten började, fick den i förgår och det funkar redan, på egen hand alltså, att få multipla orgasmer. att lära in det med en partner får dock vänta då jag för tillfället saknar partner. conclusion: efter två dar finns grunden redan. hej svejs alla surkartar och skeptiker!!
|
| |
|
Inlägg #37: Postat: 2002-04-03 12:42:00
|
|
Jörgen G |
Nej Anna, jag VILL inte missförstå. Möjligtvis läser jag in för mycket mellan raderna. Men...
|
| |
|
Inlägg #38: Postat: 2002-04-03 12:51:00
|
|
Jörgen G, forts... |
...jag tolkar dig så här: Du upplever det som ett problem att män inte vill och kan ha/har lust till sex lika ofta som kvinnor. Du skriver en artikel, och för att "make a point" så kryddar du med citat som du själv håller med är "lite extrema", men de är bara där för att man ska "tacksamt ta emot lösningen på problemet" ditt svar till Hasselbergarn. Dvs. DIN lösning på DITT problem!
|
| |
|
Inlägg #39: Postat: 2002-04-03 14:22:00
|
|
Jörgen G, forts... |
Alltså, du har ett problem, och du framställer det som ett universellt problem. Men ansvaret att lösa det lägger du helt över på männen, och alla invändningar mot att din analys skulle vara korrekt avfärdar du med att vi gott kan offra några utlösningar och varför det är så viktigt att få runka av sig i en fitta, och liknande"poetiska" formuleringar...
|
| |
|
Inlägg #40: Postat: 2002-04-04 12:56:00
|
|
Christer H |
Grattis Johan, välkommen i gänget! Du har helt klart framtiden för dig, två dar! Så snabbt gick det inte för mig...ursäkta den ofrivilliga utlösningen...ordvitsen menar jag;- Vad JG anbelangar, så är hans projiceringar alltför uppenbara... Ge dig Jörgen och börja träna! I ditt fall tar det nog några år... Mvh CH
|
| |