Männens sexuella sårbarhet

Showing page 1 of 3: 1  2  3
Inlägg #1: Postat: 2002-03-21 12:54:00
Anna
Varför är det tortyr att inte få utlösning VARJE gång? Är behovet av att tömma så stort? In-ut -sprut slut. Vad är meningen med att "runka av sig i en fitta" isåfall?
Inlägg #2: Postat: 2002-03-21 14:41:00
Greger
Det är inte sprutet man vill åt utan orgasmen. OK? Appropå meningen med att "runka av sig i en fitta" som du så fint uttrycker det, så är en våt slida bra mycket skönare än en hand dessutom har du närheten till din partner etc. Behöver jag verkligen förklara detta för dig? Du kanske bör se över din egen inställning till sex eller börja träffa lite vettiga killar som inte lägger ned bara för det gått för honom. Det finns som bekant andra sätt att fortsätta...
Inlägg #3: Postat: 2002-03-21 14:56:00
Anna
Precis, det finns andra sätt att fortsätta. Mannen kan försöka tillfredställa kvinnan med hjälp av handen exempelvis, men detta sätt tycker jag är ett dåligt surrogat eftersom även kvinnor vill känna den absoluta "närheten till partnern".
Inlägg #4: Postat: 2002-03-21 14:59:00
Anna
Ja, det finns andra sätt att fortsätta. Mannen kan exempelvis försöka tillfredsställa kvinna med handen, men detta tycker jag är ett dåligt surrogat eftersom det är precis som du säger den absoluta "närheten till partnern" som man vill ha. Jag tyckre därför att mannen kan "offra" några utlösningar för både sin egen och kvinnans skull.
Inlägg #5: Postat: 2002-03-21 15:00:00
Anna
oops, blev visst två gåger där ja. Ett fel har inträffat gå tillbaks och försök igen .... suck.
Inlägg #6: Postat: 2002-03-21 15:47:00
Sten O Andersson
Orgasm är fullbordan. Att inte komma till målet på en månad som boken rekommenderar gör det möjligt att penetrerar kvinnan ideligen. Det verkar tortyr för mannen tycker jag.
Inlägg #7: Postat: 2002-03-21 16:07:00
Anna
Det tror jag inte ett skvatt på. Borde det inte vara samma tortyr för kvinnor som inte uppnår orgasm varje gång då också? Förstår att det kanske är jobbigt att vara tvungen att hålla inne om du inte haft sex på länge, men denna metod skall tillämpas för att man ska kunna ha sex ofta och längre utan att bli trött när kvinnan vill ha mer.
Inlägg #8: Postat: 2002-03-21 16:09:00
Anna
Vem talar om månader förresten? Boken råder män till att hitta sina egna behov av hur ofta de ska ejakulera beroende av ålder och fysik etc.
Inlägg #9: Postat: 2002-03-21 16:26:00
Henke
I de fall kvinnor inte kan få orgasm beror det väl förhållandevis ofta på att de inte vet hur de vill ha det. och säg inte att alla killar ska behöva bli Sting och hålla på i sju timmar för att ni ska bli nöjda

Hur ska vi killar då kunna veta. Och om man kan få orgasm, varför skulle man då vilja hålla tillbaka den?

Jmf med att inte klia på näsan under en månad, eftersom det blir skönare att få klia sen.
Inlägg #10: Postat: 2002-03-21 16:29:00
Henke
Sen säger jag inte att killar ska komma direkt, bara för att de kan. Men att inte få komma vid samlag, med hjälp av händer, eller ej gagnar väl ingen? Skulle tjejer inte få smeka sig själva då, i rättvisans namn?
Inlägg #11: Postat: 2002-03-21 16:35:00
Greger
Anna: Är det så att du måste få orgasm med en snopp i dig eller vad är problemet? Du låter dessutom rätt aggresiv, har du haft otur med dina älskare?
Inlägg #12: Postat: 2002-03-21 16:36:00
henke
Och att vara kille innebär för övrigt nu för tiden att vi ska ansvara för dels initiativet, dels vår orgasm vid rätt tillfälle, och så er orgasm ovanpå alltihopa.

Det tar bort glädjen med sex, att alltid känna att man bör hålla igen. Orgasm blir inget spontant utan något man ska "slå på" eller stänga av. Vi är väl inte maskiner, heller?!
Inlägg #13: Postat: 2002-03-21 16:39:00
henke
Jag kan numera enkelt kontrollera min orgasm, efter att alltid väntat på henne, och numera kommer jag sällan spontant.. . vilket är tråkigt.

Det blir därmed svårare och svårare att koppla bort huvudet och ge sig hän, såsom sex förmodligen var tänkt

Men vill du ha kontrollfreaks i sängen som spelar dig som ett instrument, och bara väntar ut dig... så varsågod.
Inlägg #14: Postat: 2002-03-21 20:27:00
Christer H
Bara Greger här verkar ha fattat vad det handlar om, att som man nå klimax utan att ejakulera! Det kräver lång och regelbunden träning av "kärleksmuskeln" pubococcygeus. Nyttigt även för kvinnor. Är du vältränad kan du hålla kvar orgasmen i flera minuter, vila lite och sen älska vidare. Mvh CH
Inlägg #15: Postat: 2002-03-21 20:34:00
Christer H
Tro mig, Sten mfl, Det är ingen tortyr, tvärtom! Och kvinnorna älskar dig. Men som Anna mkt riktigt säger, glöm prestationstänkandet och njut. Sen att som chang, ge matematiska formler för hur ofta det får gå....är bara flummigt. Mvh CH
Inlägg #16: Postat: 2002-03-22 14:25:00
Anna Hahne
I de fall kvinnor inte kan få orgasm beror de oftast på alltför stor press och prestationstänkande. I de fall karlar inte klarar av att få orgasm utan att behöva spruta, beror det på att de inte lärt sig hur. Lyssna på Christer H, han verkar vara inne på rätt spår här.
Inlägg #17: Postat: 2002-03-22 14:28:00
Anna
Henke verkar ha missuppfattat allt. Meningen med detta sätt är ju att när mannen väl lärt sig tekniken som är grundläggande för att detta skall funka så kommer sexet inte bli en mekanisk gympaöving där man "väntar ut varandra", utan en fullkomlig upplevelse för båda där man slutar tänka på prestationen, utan koncentrerar sig på att njuta av varandra. Jag tycker iallafall det är värt att pröva. ;-
Inlägg #18: Postat: 2002-03-22 14:57:00
Jörgen G
Håller med Henke! Det låter fint när Anna och Christer svamlar om att glömma press och prestationer, men samtidigt lägger de som vanligt pressen på mannen. Det är HAN som inte vet hur han ska göra, det är HAN som ska lära sig tekniken... Ni pratar ju i cirklar hela tiden! Hur lätt är det att bara slappna av och njuta, när man hela tiden ska koncentrera sig på att använda"rätt" teknik?
Inlägg #19: Postat: 2002-03-22 15:47:00
Johan
klart du måste tänka på tekniken när du lär dig/i början. sen ska man väl förhoppningsvis slippa.
Men kan någon här Christer H? intyga att snacken om manlig orgasm/klimax utan utlösning verkligen fungerar??! i så fall ska jag genast köpa en bok... dock ej Chang
Inlägg #20: Postat: 2002-03-22 17:12:00
Jörgen G
Anna nr 7: Hahaha, javisst, jag ska ha detta i bakhuvudet den dag min flickvän vill ha sex mer, oftare och längre när jag har tröttnat. Det blir förmodligen samma dag som det regnar grillade kycklingar, och Yamaha-importören delar ut gratis motorcyklar...
Showing page 1 of 3: 1  2  3
Laddar...