|
Inlägg #1: Postat: 2002-03-21 11:06:00
|
|
Sten |
När boken kom ut väckte den ett intensivt intresse bland kvinnorna. Kontakannonserna var legio där kvinnorna ville ha kontakt med man för att praktisera Tao. Jag tycker det verkar tortyr för manne
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-03-21 11:21:00
|
|
Johan |
tortyr?? knappast!! jag tycker det verkar utmärkt, har hört talas om det tidigare, men ej läst böckerna. Problemet är ju tjejerna, jag har ibland inte fått utlösning när jag varit med nåra tjejer, och det funkar ju, då kan jag igen, de vill ju ha mer ganska snart. skulle vara omöjligt annars. tyvärr känner sig kvinnorna "misslyckade" om jag inte kommer. struntprat! de lyssnar inte ett skvatt på att jag tycker det var bra "ändå" heller. suck.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-03-21 11:33:00
|
|
Hasselbergarn |
Alla de citat du radar upp i början är ju tagna från rubbade ,egoistiska män och kvinnor. De känns för extrema att ta på allvar.... Det fins snälla och omtänksamma människor också....
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-03-21 11:46:00
|
|
David |
Eller så kan man ju supa sig full det funkar också
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-03-21 13:29:00
|
|
Stefan Whilde |
Taoismen säger också att naturen bestämmer allt och att den rätta hållningen är att inget göra, inget påverka. Intressant om man sätter in denna tes i olika sammanhang. Jag tror inte man ska generalisera när det gäller hur män och kvinnor reagerar fysiskt och mentalt av kärlek och orgasmer. Tjusningen med livet är människosläktets rika variationer. Sexualiteten påverkas givetvis av hur vi lever i övrigt. Hur vi ser på oss själva och andra. Mvh Whilde
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-03-21 20:07:00
|
|
Christer H |
Det finns fler och bättre böcker i detta ämne. Mantak Chia:s "taoist secrets of love" och "the multiorgasmic man" ligger närmast till hands. Jolan Chang är lite för egotrippad och flummig för min smak. Det finns även en utmärkt dansk bok om detta. Jag minns tyvärr inte titeln el författaren just nu. den står nånstans....boken allså Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-03-21 20:40:00
|
|
Frågvis |
Din artikel var välskriven, men har ett undermålat budskap; nämligen att mannen ska lära sig behaga kvinnan genom Tao. Om vi istället vänder på steken och ber kvinnorna "släppa till" lite oftare - så skulle också effekterna bli läkvärdiga - männen skulle få mkt större sexuell erfarenhet och lära sig kontrollera sin utlösning.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-03-22 12:34:00
|
|
Trojan |
Att utpeka det motsatta könet som "svagare" eller mindre "kompetent" visar tydligt vem det verkligen är som är rädd, och därmed också vem som är den verkligt svaga? Att kategorisera folk efter kön, visar att man inte vet så mycket om det könet, och snarare vill greppa det okända och därmed det skrämmande. Den enda myten, är den att ett kön är starkare än det andra. Ska hela könsgrupper lida för denna myt...skapad och nu underhållen av ett fåtal svaga och rädda individer, män som kvinnor?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-03-22 12:49:00
|
|
Anna |
Det här var det mest mansförnedrande jag har läst någonsin på sourze. Vilken skit du sprider. Man blir kräkfärdig.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-03-22 15:03:00
|
|
Jörgen G |
Varför är flickor mogna och kompetenta för sexuellt umgänge vid sju års ålder, medan pojkar inte är det förrän vid 16 eller 17?
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-03-24 12:00:00
|
|
svensklärarn |
asså man får ju läsa en hel del innan man förstår att det handlar om rao. vad sägs om att korta inledningen något eh?
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-03-25 20:03:00
|
|
Joppe |
Så du gillar Toasex du!
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2002-04-03 22:28:00
|
|
Elin |
det finns endast en sak som gör ens sexuella potens relevant och det är hur omvärlden ser på den. om männen mår dåligt är det för att vissa ser det som en ofantlig brist. men jag tror att det är bara dravvel.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2003-01-03 12:20:00
|
|
Daniel |
Är kvinnor "alltid redo"? Tycker att man dagligen hör talas om vestibulit, brist på ork och lust från kvinnor pga trötthet eller psykiska orsaker, osv osv ...
|
| |