Stadsmissionen är en av de organisationer som ur ett lokalt perspektiv har valts ut av Göteborgsvarvet. Pengarna har genererats genom att öronmärka en hel startgrupp där 500 kr, som har lagts på den ordinarie startavgiften, går till den organisation som löparen själv har valt att stödja.
Väljer fler företag och organisationer att göra som Göteborgsvarvet blir även 2011 ett bra år för Stadsmissionen. Räknat i pengar ökade insamlingen från företag med hela 25 under förra året. Anette Tingets, ansvarig för Stadsmissionens företagssamarbeten, säger i en artikel på Stadsmissionens hemsida att hon tycker sig märka ett tydligare socialt engagemang bland företagen.
För Göteborgsvarvet är startgruppen på 2 500 platser fulltecknad och årets välgörenhetssatsning har därmed gett ett gott resultat.
Barncancerfonden och Clowner utan Gränser är det två andra organisationerna som Göteborgsvarvet har valt att samarbeta med. Hur stor del av den totala summan som tilldelats de olika organisationerna är än så länge oklar.
Av Martina Elf 19 apr 2011 13:19 |
Författare:
Martina Elf
Publicerad: 19 apr 2011 13:19
Ingen faktatext angiven föreslå
Artikeln är inte placerad. föreslå