sourze.se
Artikelbild

Silikonbröst - Smart marknadsföring!

Att ni tar avstånd från plasttuttar visar på er aversion för andra med plasttuttar snarare än till själva plastet i sig.

Anledningen till att folk ens bryr sig om att andra opererar sig måste ju vara för att de själva känner sig osäkra på om de duger, kanske till och med själva har övervägt att uppgradera sig. Avundsjuka. För ingen klankar ner på någon som klär sig till sin fördel eller klipper håret... Varför just operationer? För att folk riskerar sitt liv? Nej, det anses inte anmärkningsvärt att förminska brösten, också det ett kirurgiskt ingrepp.

Alla bryr sig om sitt utseende. Man representerar sig själv, vem man är och vilken grupp man vill tillskriva sina värderingar eller vilka grupper man vill visa att man INTE tillhör. Det är kommunikation. Ett behov vi alltid haft - att veta var riskerna finns. Subtila budskap i en klädsel som kan avslöja mycket om din person, politisk tillhörighet, mål i livet, yrke, aktivitet, osv. Det är en funktion vi själva uppfunnit för att underlätta vår hjärnas urvalsprocess. För när vi skapar vårt utseende efter en mall av den grupp vi vill att andra ska identifiera oss med säger själva viljan att andra ska veta mer än så, vi är alltså inte inne i gruppen vi så gärna vill tillhöra, annars hade vi inte haft viljan. Vad döljer vi när vi själva redigerar och retuscherar bilden vi vill att andra ska se? Villuppare, nyrika osv. Vem bestämmer egentligen vad som är kosher för varje enskild grupp? Ingen. Det är det som är det roliga. Societeten satte trenden och när de blev efterapade var de inte ensamma om det längre och ett behov av att uppdatera sig uppstod. Det är det som är mode, en känsla som en grupp människor känner av samtidigt. I ständig förändring.

Att ni tar avstånd från plasttuttar visar på er aversion för andra med plasttuttar snarare än till själva plastet i sig. Vad är det ett par plasttuttar signalerar? Att man gärna fogar sig efter en norm? Att man vill attrahera det motsatta könet? I så fall tycker jag att vi ska vakna och inse att vi alla gör det. De har bara förstått vad just deras målgrupp vill ha, och det, det är SMART marknadsföring.

Har jag fel? Varför bryr man sig om plasttuttar? Jo, för att visa att man själv inte faller inom kategorin Barbie. Att tillägga är att om man slåss om samma grupps uppmärksamhet blir förloraren förbittrad, det är därför jag tror att folk är så emot plasttuttar. Vill vi vara bittra förlorare eller smarta marknadsförare av produkten Jag?


Om författaren

Författare:
Emma Johansson

Om artikeln

Publicerad: 24 apr 2007 01:18

Fakta

Ingen faktatext angiven föreslå

Plats

Artikeln är inte placerad. föreslå

Dela artikeln

Länk till artikeln: