sourze.se

Åklagarens orimliga agerande!

Vållandet till kroppsskada/skadad för livet.

Jag förstår inte hur polis och åklagaren kan lägga ner Allmänna åtalet vad beträffar vållandet av kroppsskada. Färdskrivaren visar att lastbilen körde över 80 kilometer se även färdskrivaren på Länk: samlarforum.com Whiplash-Forum

Ja, man börjar ju tappa tron på all rättvisa när man ser hur åklagaren 0ch polis agerat mitt fall. Hur skall man få yrkes-chaufförer att bli mer aktsamma. När det helt plötsligt är ok att vålla andra allvarligare kroppsskador utan att för den saken skull bli åtalad utan passera vidare med en böteslapp i handen. Du talar om bevisföring. Ja vad skall man säja allt finns ju väl dokumenterat både skadeanmälan hos polis, även färdskrivare. Att sedan inte nog med detta jag har talat med VTI , SPA , de menar att jag skall vara glad som överlevt påkörningen.

Min dragkrok stansade hål igenom kofångaren på lastbilen, bara detta talar för att lastbilen med sin vikt körde över 80 kilometer. Man blir både ledsen och upprörd över att ingen agerar. Jag själv sitter nu hemma med svåra krämpor samt andra besvär.

Hur skall man få säkrare trafik om ingen agerar på ett rättvist sätt? Vår åklagare sitter och vräker sig i högar med anmälningar sorterar efter behov vad de själva tycker de vill åtala. Medan barn och andra trafikanter skadas utan att det utreds något märkvärdigt.

Livsavgörande händelser för oss som skadats oskyldigt i trafiken. Det känns inte heller bra som förälder att sådant kan hända där mina barn skall passera gatan. Flertalet olyckor har ju inträffat på Fristavägen. Lastbilar kör så fort att de inte hinner stanna, men även andra olyckor nu får det vara bra tycker jag och många andra på Sjöbo.

Samtidigt måste det ju inte nödvändigtvis betyda att någon skall bil hängd för det som hänt. Men det vore rimligt att de bolag som utför transporter betalar ett par hundra tusen för varje anställd som kör för fort. Jag menar då att många åkare skulle på frukostmötet mana sina chaufförer att ta det lugnt och varsamt i tättort i stället för att piska på dessa om snabbare leveranser. Om jag förstår det så verkar ju chaufförer få ta mycket av ansvaret ej åkeriet. Det som hänt mej behöver ju inte hända igen, men det blir ju svårt utan attitydförändringar hos politiker, åklagare och polis. TRAFIKOFFER I BORÅS.


Om författaren

Författare:
Mikael Jansson

Om artikeln

Publicerad: 11 dec 2001 11:07

Fakta

Ingen faktatext angiven föreslå

Plats

Artikeln är inte placerad. föreslå

Dela artikeln

Länk till artikeln: