|
Inlägg #1: Postat: 2002-03-07 13:30:00
|
|
nihilisten |
*Knut*
Bristande tolkningsförmåga från dig.
Problemet hos människan är att hon gärna dömer de som är olik henne själv.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-03-07 13:30:00
|
|
da Bruin |
ÖH, Knutte! Skaffare brillor.
Crille har välan inte klagat.
Han står ju för sitt...öh!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-03-07 13:34:00
|
|
knut |
Jag dömmer inte.. jag säger bara att det är ett val att vara gay. Precis som det är ett val att ha en röd jacka.. Folk får gärna ha röda jackor eller vara gay/bi för min del. Men det är inte så jäkla synd om dom!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-03-07 13:37:00
|
|
da Bruin |
Noll koll på andras känslor;
noll empati Knutte Åsiktsmaskin!
You are patetique, man!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-03-07 13:40:00
|
|
knut |
Förlåt var inte meningen att vara personlig.. All välgång till Christer,, och även om jag står för min förenklade åsikt tycket jag att hans inlägg var bra.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-03-08 11:33:00
|
|
Andreas |
Knut representerar den mest förekommande fördomen mot homo/bisexuella: att det skulle vara ett val. Man väljer LIKA LITE att bli homo/bi som man "väljer" att ha blå ögon eller att "vara en karismatisk person". Det enda valet betr. homo/bisexualitet är huruvida man VÄLJER att berätta det för omgivningen eller inte.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-03-08 11:36:00
|
|
Andreas |
Med tanke på att det finns rätt många "Knut" i samhället, så kan man ju gissa vad osäkra tonåringar skulle "välja" för sexualitet, om man hade kunnat välja! heterosexualitet givetvis, eftersom det finns så mkt fördomar mot homosexualitet Otroligt att man kan tro något så dumt som att sexuell läggning skulle vara ett val.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-03-09 10:13:00
|
|
Christer H |
Andreas, du verkar vara en stor auktoritet i bögkunskaper. Men är du nu är bisexuell kan du väl välja om du vill vandra den ena eller andra, eller bägge vägarna? Jag menar att vi föds multisexuella och nån gång "väljer" riktning. Arv men ffa miljön präglar oss, men vi är inte helt viljelösa. MvhCH
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-03-09 10:15:00
|
|
Olof Öberg |
bara för den intellektuella diskussionens skull Om man inte väljer sin sexualitet hur går det då till? Är det genetiskt? I så fall kan ju sånt "botas" beroende på vad som man anser är normalt etc. Är det socialt? Tja, då kan man ju fråga sig vilka miljöer orsakar vad. Jag har inga svar, men om man tvärsäkert påstår att det inte är ens eget val så borde man ha uteslutit andra möjligheter. om detta var för intellektuellt så pratas det förkylda avsugningar i andra rummet till vänster
|
| |