Låt uteliggarna sova på IKEA

Den här tråden diskuterar artikeln Låt uteliggarna sova på IKEA.
Inlägg #1: Postat: 2002-03-06 12:27:00
Mykill
Gott, gottigottgott... Man skulle kunna göra mycket gott här i världen. Vi ska vara snälla mot varandra. Man ska leva för varandra. We shall overcome. Give peace a chance...
Inlägg #2: Postat: 2002-03-06 12:42:00
So full of shit
JA! Eller så kan man inför ett maxtak på inkomsten. Tjänar du över 200000 så måste du skänka överstigande belopp till en hemlös. Eller låna ut ett rum i sin trånga 2:a till en hemlös. För om vi gör så här löser vi alla problemen i världen, alla hemlösa blir lyckliga och våra samveten lite vitare.
Inlägg #3: Postat: 2002-03-06 13:32:00
Q
Hmm, hur gärna jag än skulle vilja kasta mig in i denna dröm skapad för att rena vårt samvete snarare än verklig omtänksamhet om vår nästa som alla handlingar styrda av vår egen själviskhet måste jag erkänna att tanken på en hemlös i den sängen jag ska köpa och sedan sova i svår att stå ut med...
Inlägg #4: Postat: 2002-03-06 21:21:00
Anna Li
En verkligt skitbra idé. till Q Ikea säljer ju inte utställningssängarna. Ikea vill säkert satsa på sin etiska profil i dagsläget - det gör alla företag just nu. Det här är nog en av de billigaste lösningarna som ger mycket uppmärksamhet i media s k gratisreklam. Perfekt!
Laddar...