Aggrofeminismen - en mediababe på väg utför

Inlägg #1: Postat: 2002-02-20 21:03:00
sofia
kvinnors rätt till forlossning, fine. Hur är det med barnets rätt att födas med minsta möjliga risk för komplikationer? Jag förstår att många är rädda för att föda, men barnet måste gå före mammans rädsla! Här handlar det snarare om att tillsätta resurser till förlossningsvården så att man kan känna sig trygg. Och sedan gäller det att tro på sin egen förmåga.
Inlägg #2: Postat: 2002-02-20 23:46:00
Christer H
Anne-li, Skugge har mer än väl gjort sig förtjänt av epitetet. Har du inte läst nåt av henne? Hon och Linna Johansson tävlar ju i Expressen i ämnet. Mvh CH
Inlägg #3: Postat: 2002-02-21 14:15:00
ann-li
"Hur är det med barnets rätt att födas" .. överhuvudtaget!
Inlägg #4: Postat: 2002-02-21 15:16:00
sofia
vad menar du? att om inte kvinnor får välja kejsarsnitt så kniper de hellre? eller väljer bort att bli gravida?
Inlägg #5: Postat: 2002-02-21 16:21:00
Kalle
För mig är skugge mest känd som en tjej som får uppmärksamhet för att hon skriver så barnsligt. Hennes texter är ju bara till för att skrattas åt tänker expresse
Inlägg #6: Postat: 2002-02-21 16:47:00
Anne-Li .L.
Sofia, det är ofta mindre risk för komplikationer för barn som förlöses med kejsarsnitt än vaginalt.
Däremot innebär kejsarsnitt större risker för mamman.
Jag håller med dig om att det bör satsas mer resurser på förlossningsvården.
Men jag tycker ändå att kvinnor ska ha den yttersta rätten att bestämma hur de vill föda.
Inlägg #7: Postat: 2002-02-21 16:48:00
Anne-Li .L.
Christer H, jag har läst ganska
mycket av både Linda Skugge och Linna Johansson, men jag tycker inte någon av dem har gjort sig förtjänt av tillmälet aggrofeminist

Nu undrar jag om det överhuvudtaget finns något sätt som man, som feminist, kan undgå att få stämpeln aggro av er.
Måste man hela tiden lägga huvudet på sned och le sött för att legitimera sina feministiska åsikter?
Eller vad är ni ute efter egentligen?
Inlägg #8: Postat: 2002-02-22 12:54:00
sofia
är det inte stor risk att kvinnor väljer kejsarsnitt av "fel" anledningar? man slipper ta ut semester el. föräldradagar i onödan, det är enkelt att boka tid, man undervärderar sin egen smärttröskel, man gör det för att slippa aktivt deltagande i ngt som är skrämmande, tex? finns det medicinska skäl är valet självklart!
Inlägg #9: Postat: 2002-02-22 16:38:00
Daniel
Anne-Li - Man kan undvika att säga saker som att folk som har andra åsikter än en själv kan "köra upp dem i röven", t.e.x.
Inlägg #10: Postat: 2002-02-25 16:05:00
Erik
Snälla Anne-Li, var har du läst att en vaginal förlossning "oftast" medför mer komplikationer för barnet än kejsarsnitt. Det finns många skräckhistorier angående misslyckade kejsarsnitt.
Inlägg #11: Postat: 2002-02-26 23:48:00
Hasselbergarn
Anne-Li, kan du inte förstå varför vi är så många som tycker att Skugge är pantad?? Läs hennes texter utifrån vad hon säger om män en gång och fråga dig hur seriös hon verkar... Människan hatar helt klart män, trots att hon konstant påstår motsatsen. Hade jag påstått motsvarande skit om kvinnor som hon säger om män så hade jag fanimej fått veta att jag lever...
Inlägg #12: Postat: 2002-02-27 21:33:00
Mia
För mig är LindaS världens aggrofeminist, just det, säga till sin meningsmotståndare att hon ska stopp upp sina åsikter i röven, det tyder väl inte på respekt. Man kan tycka olika men respekten måste man bibehålla.
Laddar...