Åldersgränser - en blindtarm

Inlägg #1: Postat: 2002-02-13 22:03:00
AMN
hur fan mäter man produktivitet? och även om ditt påstående stämmer, varför tror du kvinnor är mindre produktiva? ligger det i våra gener att vi är lite sämre än män.. på allt?
och jag tycker inte det är viktigare att ta itu med löneklyftorna än åldersklyftorna, det ena ska aldrig bli ett skäl till att sluta bekämpa det andra. Men löner är ändå någonting mer viktigt, för alla, än krogbesök.
Inlägg #2: Postat: 2002-02-13 23:53:00
Fredrik Vargas Friberg
Till:Passer D. Jag skulle vilja se dessa ref, från den forskning som du talar om. Exmpelvis...tar denna forskningen med den dolda produktiviteten som jag antager oftast bara kvinnor gör på ett effektivt, socialt sätt när det gäller deras otroliga försprång om vård.
mvh Fredrik
Inlägg #3: Postat: 2002-02-14 15:38:00
Tobias
Undersökningen är värdelös, det den försöker mäta är mycket svårt att mäta och dessutom finns det inte någon enhetlig definition på mänsklig produktivitet. En procent ligger dessutom garanterat inom felmarginalen. Män och kvinnors löner skiljer sig i medel mer än 1, så vad tillförde din kommentar?
Inlägg #4: Postat: 2002-02-14 16:38:00
Passer D
AMN säger "... varför tror du..." Tobias säger "... vad tillförde din kommentar?"
Studerar man dock mitt inlägg märker man att jag endast redovisade forskningsresultat och slutsatsen man inte jag kan dra därav. Att lyfta fram statistik betyder inte nödvändigtvis att man själv sympatiserar med den ev. slutsatsen se mitt inlägg till artikeln "Är ni verkligen så naiva?". Tobias: Eftersom att min kommetar väckte debatt måste den ha tillfört någon något.
Inlägg #5: Postat: 2002-02-14 16:56:00
Passer D
AMN: Vad grundar du ditt sista påstående på? Vad jag menar med mitt inlägg är att man inte bör skilja fördomsklyftor speciellt dessa åt, det kan bara sätta käppar i hjulet. Många anser att humanitär hjälp bör gå före miljöbistånd. På sistone har dock biståndsorgan märkt att man i det långa loppet kan åstadkomma mest med minst belopp om man sammanför de olika bistånden.
Inlägg #6: Postat: 2002-02-14 16:59:00
Passer D
Tobias: Jag sade aldrig att löneskillnaderna ska vara på den nivå som de är på idag; jag sade att, enligt rapporten, borde lönen skilja sig något.
Fredrik: Jag läste det på Sveriges mest ansedda debattforum: DN debatt. Tyvärr har de raderat alla artiklar som publicerades innan den första obtober förra året.
Inlägg #7: Postat: 2002-02-14 17:13:00
Passer D
Anledningen till att jag överhuvudtaget skrev här är att jag är feminist; dvs jag vill ha ett jämlikt samhälle. Feminister brukar alltför ofta skilja mellan kvinna och man, exempelvis dessa två klyftor. Trots att man bör göra raka motsatsen enligt ideologin.
Inlägg #8: Postat: 2002-02-15 20:03:00
AMN
det jag egentligen vill säga är att jag inte tycker att män kan komma att säga att de är lika förtryckta som kvinnor bara för att de inte får komma in på krogen, exemplet med löneskillnader var som sagt, bara ett exempel. Jämlikhet mellan könen är viktigt oavsett vilket kön det är som gynnas, men det ena får aldrig vara ett skäl till att strunta i det andra. Och man får absolut inte glömma att det faktiskt är kvinnor som varit förtryckta i alla tider.
Inlägg #9: Postat: 2002-02-16 12:16:00
Passer D
Och man får absolut inte heller glömma att det faktiskt är män som varit förtryckta i alla tider.
Laddar...