Se mig i ögonen, gubbjävel

Inlägg #1: Postat: 2002-02-05 13:39:00
Maria
Jovisst äd det ett mänskligt fenomen. Och det är ett trist sådant. Men det är mer vanligt att tjejer utsätts för det. Tyvärr. Och et händer ganska ofta, tycker du inte det?
Och sensationernas drottning? Ja, kanske den här gången, för jäklar vad reaktioner jag fått. Men det är skoj. Det är ju därför jag skriver.
Inlägg #2: Postat: 2002-02-05 15:28:00
Charly
Tur att du varit kille så du vet. Jag får inte en syl i vädret när det är över 50 Tjejer med i diskussion. Sitter bara tyst och lyssnar på vem som fått barn o vem som är tillsammans med vem och vem som är dum i baren.
Inlägg #3: Postat: 2002-02-05 16:35:00
Maria
Vicka oerhört trista tjejer...
Men jag förstår vad du menar. Självklart finns det tjejer som behandlar killar på ett dåligt sätt. Precis som vissa män behandlar andra män illa. Och så vidare. Kul att ni grabbar kommenterar detta så att jag vet vad ni anser om fenomenet.
Inlägg #4: Postat: 2002-02-05 16:56:00
Oskar steiner
Jag tycker inte att artikeln var sensationell. Snarare väldigt tydlig och lättläst. Tyvärr stämmer den alltför väl. Vi lever i ett patriarkat, oavsetty vad alla killar med förnekartendenser och kvinnor som inte vill se sig som offer säger. Det är så punkt slut.
Inlägg #5: Postat: 2002-02-06 18:37:00
Björn
Oskar har talat! Så är det! Kan dunu också se mig i ögonen, istället för att hålla ditt viktiga tal till nationen?
Inlägg #6: Postat: 2002-02-07 09:14:00
Lars O Sjöström
Patriarkat eller inte har inte med saken att göra. Se varandra i ögonen har inte med kön att göra. Tantor och gubbjävlar finns i alla läger, och får tillskrivas en osäkerhet. Eller ointresse för andra människor.
Laddar...