|
Inlägg #1: Postat: 2002-02-02 16:29:00
|
|
MS |
Fast tänk nu efter lilla flickan va...
Skillnaden med parfym, nötter och även choklad är ju att det är direkt farligt för de som är allvarligt allergiska. Dessa människor har säkert stroa problem. Men rökning skadar ju ALLA, oavsett vad faen man än gör. Krogar MÅSTE inte vara rökiga. Det är bara rökare som bestämt det.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-02-03 23:38:00
|
|
gisela |
då är väl rökarna i majoritet. det är väl demokratiskt och bra? : seriously. man måste inte gå till en krog och utsätta sig för rök. det måste man inte. man kan lobba för hälsosammare miljö men att förbjuda nåt som folk tydligen vill ha, det är ju löjligt. som att säga "ja, jag vill ha rätt att bada men jag vill slippa bli blöt"
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-02-06 14:24:00
|
|
MS |
Nej, men se till utbudet. Finns det någon rökfri krog? Kan det vara så att det är en liten minoritet som röker på krogen och förpestar luften där, men att vi som inte röker bara tvingas stå ut med det om vi vill gå ut överhuvud taget? Hur vet du att majoriteten röker?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-02-06 19:06:00
|
|
gisela |
varför ska andra människor fixa saker åt en hela tiden? va? att larva sig med förbud eller att kräva att "någon" ska erbjuda ett rökfritt alternativ synes mig väldigt bortskämt och gnälligt. finns det ingen rökfri krog så får man väl starta en. alternativet är inte att förbjuda rökning på krogen för att man är för lat/feg för att göra något eget!
|
| |