|
Inlägg #1: Postat: 2002-01-30 12:49:00
|
|
Martin Hofverberg |
tönt!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-01-30 12:50:00
|
|
Jan |
Jovisst finns det killar som i brist på självförtroende beter sig som idioter. Men du glömmer också en helt annan sida. Visserligen kan du vara klumpig och spilla en massa öl i nacken på någon kille, men det finns alltför många därute som dricker alldeles för mycket, och sedan beter sig som svin.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-01-30 13:47:00
|
|
Johan |
rätt bra. brukar inte gilla det du skriver Fredrik ledsen grabben. men det här var en fin liten smädelseskrift tycker jag. möjligen kan man invända följande: kanske vill du månne hävda dig själv lite? eftersom du kanske ? inte har så stora muskler själv men instället är lite intelektuäl av dig, liksom jag. men jag gillade texten ändå! en sak bara: det är på tiden du lär dig sluta särskriva substantiv. bjudbira, inte "bjud bira"...
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-01-30 19:25:00
|
|
Kajsa Kallio |
Jojo, Svenne Banan skojar man inte med ostraffat :D Ditt tillvägagångssätt kan man förövrigt applicera på många andra situationer. Beräknande eller ej, det är remarkabelt hur man kan påverka människor med sitt eget beteende. Peace.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-01-30 21:07:00
|
|
suz |
fasan paa stan ? haer har vi fasan ute paa faelten :
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-01-30 22:25:00
|
|
Anna Li |
I läkartidningen för många år sedan läste jag en artikel om hjärnans utveckling sedan stenåldern. Det hade inte hänt så mycket med den - särskilt inte reptildelen. Vi har samma grundreaktioner men "spikklubban har bytts mot interkontinentala missiler", som det stod. Lite läskig tanke!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-01-31 11:41:00
|
|
Susanne Gräslund |
Visst är den underbar, den manliga könsrollen? Vore det inte betydligt bekvämare att bli uppfostrad till att lösa problem på andra sätt än med knytnävarna? Detta är en tydlig punkt där den kvinnliga könsrollen faktiskt känns bättre än den manliga. Jag är glad att jag lever ihop med en man som är lika bra på att lösa konflikter med verbal kommunikation som jag själv och jag är övertygad om att många förhållanden skulle fungera mycket bättre om fler män lyckades tillägna sig denna gåva.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-02-04 14:32:00
|
|
Sara |
Det du skriver innebär att "de svaga" ska hålla god min inför "de starka", krusa dem och fjäska in sig i deras uppblåsta egon, för att undvika att få stryk. Hur skulle samhället se ut om det blev ett allmänt vedertaget sätt att lösa problem på? Förtryck kallas det. Den sortens förtryck som har funnits sedan människorna blev bofasta. Ett förtryck som med tiden har försvagats allteftersom människan insett att en välutvecklad hjärna är mer värd än stora muskler.
|
| |