|
Inlägg #1: Postat: 2001-12-29 14:04:00
|
|
Somos |
Ungefär lika demokratiskt som när Hitler kom till makten. På vilket sätt är det demokratiskt. Den innehåller inga inslag av majoritetsbeslut eller minoritetsskydd och skydd för individen mot staten, det mest grundläggande i den demokrati jag förställer mig. Om du menar diktatur men blandade ihop orden så kan du ju återkomma.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-12-29 15:07:00
|
|
Joakim |
Lilla vännen, kommunismen är den mest avskyvärda formen av styre. Det finns inte en gnutta rättvisa, och korruption är ungefär lika vanligt som debatter. Är det så du definierar rättvisa undrar jag hur det kommer gå för dig i livet.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-12-29 16:31:00
|
|
Nimlot |
joakim: lol... vet du vad kommunismen är?? obs inte soviet "kommunism"
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-12-29 18:34:00
|
|
Röda Stjärnan |
"Den innehåller inga inslag av majoritetsbeslut eller minoritetsskydd och skydd för individen mot staten, det mest grundläggande i den demokrati jag förställer mig."
Bara det att du pratar om "staten" i samband med kommunismen visar ju att du inte har en aning om vad kommunism är!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-12-30 19:07:00
|
|
Mc G |
Det är alltid lika intressant att diskutera kommunismen med förvirade liberaler; ni har aldrig någon som helst aning om vad ni pratar om. För det första har det aldrig i hela den MODERNA världshistorien funnits en kommunistisk stat. För det andra försöker ni alltid sammankopla våra idealsamhällen med misslyckade försök - främst från öster. Ofta glömmer man bort att när dessa skapades var demokrati inte det människor krävde - utan mat och slut på krig och slut på den missär som de levde med.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2001-12-30 19:09:00
|
|
Mc G |
Självklart kommer det finnas demokrati i den staten som jag ser framför mig. Självklart. Den kommer dock innefatta det ekonomiska livet OCKSÅ, och därmed vara mer heltäckande än dagens borgerliga demokratiers.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-01-02 15:56:00
|
|
Daniel |
Och ständigt samma jävla tjat från förvirrade vänstermänniskor: "Det har aaaaaaaaldrig funnits någon riktig kommunistisk stat". Med tanke på hur många stater som kallat sig kommunistiska, men tydligen misslyckats, är det inte dags att ge upp den ideologin nu ?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-01-02 19:50:00
|
|
Jonas |
Daniel > samma orubbliga logik kan man ju isåfall också tillämpa på begreppet "demokrati"; med tanke på hur många stater som har kallat sig demokratiska och ändå lyckats förtrycka sitt folk kanske det är dags att ge upp den ideologin nu? Som jag ser saken ska man dömas efter vad man gör, inte vad man kallar sig! Men du kanske är av en annan åsikt.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-01-05 12:22:00
|
|
Calle |
Lägg ner, det är 2002!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-01-07 19:29:00
|
|
Hans Engnell |
Inget retar vänstern så mycket som detta ämne. Vilket bevisar att de står för en enorm dubbelmoral. Mord i nazismens namn är hemskt, men i kommunismens går det bra. Kommunismen är lika vidrig som nazismen, och att förbjuda symboler för den ena men inte den andra ideologin är dubbelmoral. Jag anser dock innerst inne att alla symboler bör vara lagliga att bära.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-01-09 17:29:00
|
|
Jonas |
Hans > Vem, förutom du, har påstått att vänstern tycker att mord "i kommunismens namn" är okej?
|
| |