Erövra den kvinnliga sexualiteten

Inlägg #1: Postat: 2001-12-22 14:12:00
elin
Du har fördommar. Finns inget fastställ om det där visuella dravlet. När jag var yngre läste jag harlekin för att få mig en gnutta erotik. Det funkar om man är elva eller tolv. Nu skulle jag spy på de extremt tråkiga karaktärerna och för att inte tala om mossiga könsroller. Bränn skiten...
Inlägg #2: Postat: 2001-12-22 18:44:00
Hugo
Men vad är problemet med förspel? Det är inget problem bara pojken släpps ned. Vore inte flickor så j-a pryda av sig skulle dom få mer oralt. Jättebra artikel fö.
Inlägg #3: Postat: 2001-12-23 14:13:00
seven
Ledsen Elin - men bara för att du inte gillar just Harlekin romaner så förtar det inte det faktum att dessa och liknande böcker säljs i miljonupplagor i hela västvärlden. Och det är knappast för personteckningarna eller den rafflande intrigens skull.

Och när det gäller att män vill ha mer visuellt så är det en teori som det finns många förespråkare kring och som jag dessutom fick höra när jag läste psykologi på universitet så dravel är det knappast.
Inlägg #4: Postat: 2001-12-23 17:05:00
elin
seven: Att många förespråkar något är inget godtagligt argument. Jag fick lära mig att evolutionsteorin var fakta när jag gick på gymnasiets naturvetenskapliga linje. Jag har också "hört" massa bullshit. I synnerlighet i kontexten kvinna kontra sexualitet
Inlägg #5: Postat: 2001-12-23 17:11:00
elin
Att harlekin säljer är ett tecken på att det finns ett otroligt stort behov av erotik bland tjejer - ja. Att harlekin bara erbjuder passionerade kyssar och yppiga mjölkvita "liljor" och aldrig nått pang pang är tragiskt. Den romantiseringen är lika snedvridet som porrens gruppvåldtäkter och snustorra muttor. fan vad jag är trött pa porrens snustorra muttor. Vad tror dom?
Inlägg #6: Postat: 2001-12-23 17:14:00
elin
misstolka mig inte. Jag har inget emot snedvridning i sig. Det är effekten jag är avig mot. För killar och tjejer får problem att förstå varandra och synka sina sexuella mål, behov, ideal, referenser och så vidare. Om vi hade samma porrkällor skulle vi bli mer jämställda och ha bättre sex och Göran Persson skulle bli jätteglad för alla barn som skulle födas ur all älskog.
Inlägg #7: Postat: 2001-12-23 17:17:00
elin funderar
...göran kanske borde sätta en pengapåse till produktion av erotik för svenska folket...
Inlägg #8: Postat: 2001-12-23 18:22:00
Jensa
men jag förstår verkligen inte problemet... om det nu är så att kvinnor vill ha "pang pang" så är det väl bara att konsumera "pang pang"? Den finns, det vimlar t o m av den! Det har t o m gjorts försök med "pang pang" av kvinnor för kvinnor, varför konsumerade inte kvinnor den? ..."neee men ... kvinnor är fostrade bla bla i en sociokulturell bla bla där de inte bla bla sin sexualitet bla bla..." ...ja då är det väl era egna barn ni får uppfostra på ett annat sätt än ni själva blev då!
Inlägg #9: Postat: 2001-12-23 21:41:00
Mia
Håller med seven på sätt och viss äve n om jag aldrig gillat Harliken. Jag anser inte att det är en fördom att killar generellt sett tänder på pang på och visa allt och lite till. Jag skulle aldrig få för mig att köpa en tidning som gick ut på att visa nakna män vecka efter vecka även om jag visst kan uppskatta en naken vacker manskropp, dock uppskattar jag det mer som typ en vacker solnedgång Inga ilningar i under livet om jag säger så.
Inlägg #10: Postat: 2001-12-28 23:46:00
elin
det är sällan man ser shyssta blider på nakna män. Men i The Face brukar killarna vara ganska nakna ibland och då brukar det ila. vanligtvis är ju nakna killar i solnedgångar och det är en "roooomaaaantisk" vibb. Eller så är det 80-tals bögporrit.trist och fult
Laddar...