EU-toppmötet i Göteborg

Inlägg #1: Postat: 2001-12-20 17:54:00
Sascha
Polisen stred vid ett flertal tillfällen för sina liv? Var du där? F ö är det omöjligt att besvara vem som skapade situationen i Gtbg, men vad som dock är säkert är att poliser vid ett flertal tillfällen provocerade fram våld och begick egna våldshandlingar. Det är knappast att utföra sin plikt i egenskap av polis.
Inlägg #2: Postat: 2001-12-20 19:02:00
Christian
Poliser vårdades efter kravallerna för skall-frakturer. Fundera över sambandet "slå ihjäl" och "skallfraktur". Se sedan till antalet demonstranter/poliser och kom sedan och säg att en fallen polis inte hade varit en död polis. I övrigt vet int jag mer än vad media sagt men ibland räcker logik
Inlägg #3: Postat: 2001-12-20 19:03:00
Christian
Och demonstranterna provocerade inte??
Inlägg #4: Postat: 2001-12-20 22:30:00
Sascha
Du förenklar alldeles för mkt. Men för att följa ditt exempel: så fundera själv översambandet "slå ihjäl" och "skjuten". Vidare är det ngt märkligt att hänvisa till antalet demonstranter, då det inte var demonstrationerna i Gtbg som urartade, utan i samband med andra människor, på andra platser i stan. Själv var jag vid Vasaplatsen, av den anledningen att jag bor intill, och jag har aldrig varit så rädd. För polisen.
Inlägg #5: Postat: 2001-12-20 23:30:00
fisk mannen
"Poliser vårdades efter kravallerna för skall-frakturer." EN snut lögnare!
Inlägg #6: Postat: 2001-12-20 23:35:00
fiskmannen
Dessutom var polisen som snackade om "stridsvärde" på SVTs Uppdrag Granskning f d yrkesofficer som varit FN-soldat. Soldater är fan de sämsta slöddret som finns här på jorden. En undersökning fann att hälften av de svenska FN-soldaterna i Bosnien "fick en ekstakisk lyckokänsla" när de fick skjuta automateld. Såna personer får utan problem bli poliser.

Polisen som friades för att ha skjutit ihjäl en kurdisk flykting nbakifrån för ett tag sen var också FN-soldat.
Inlägg #7: Postat: 2001-12-20 23:36:00
fisken
"Vilka demonstranter slogs för livet?"

Hannes Westberg
Inlägg #8: Postat: 2001-12-20 23:37:00
fisk
"Vilka demonstranter slogs för livet?"

Alla som inte kom när media inte publicerade detaljerade listor på skadade demonstranter.
Inlägg #9: Postat: 2001-12-21 10:16:00
Christian
Ok Då kollar vi på Hannes kontra polis med skallfraktur. Vilka bröt lagen och utlöste det hela? Vilka hade möjlighet att vara passiva? Vilka utförde sin plikt? Vilka agerade i självförsvar. Hannes attackerade och den utslagne mannen på gatan såg jävligt stridslysten ut? var det inte uppdrag granskning som klippte ihop sina snuttar godtyckligtsom alla andra . Att tycka synd om den anfallande parten är bara dumt.
Inlägg #10: Postat: 2001-12-21 10:35:00
Sascha
Uh? Jag tog H Westberg som exempel för att visa på att det blir en alldeles för grov genereralisering att utifrån ett fall hänvisa till samtliga. Men visst, det var ett flertal personer som bröt mot lagen, civila såväl som poliser. Det är ju ngt märkligt då att du inte tycks reagera över polisens agerande, och särskilt märkligt att du är så tvärsäker i din sak då du inte var närvarande vid brottsplatsen.
Inlägg #11: Postat: 2001-12-21 21:24:00
Hugo
Säga vad man vill om H Westberg och hans stenkastande AFAkompisar - men jävlar vilken propagandekupp det var. Nästan så de skulle kunna vara sponsrade av Timbro, SAF o hela etablissemanget.
Inlägg #12: Postat: 2001-12-24 23:44:00
Tore svar på 1
Att kasta gatsten är knappast att utföra sin plikt i egenskap av medborgare och medmänniska.
Inlägg #13: Postat: 2001-12-26 18:05:00
Mc G
En sak är väldigt tydlig. Människor som hämtat sin verklighetsuppfattning från de etablerade mediarna har en helt annorlunda uppfattning än dem som var i Gbg. För övrigt tycker jag att det är en helt absurd disskusion. Hannes har erkänt sig skyldig, och kommer ta sitt straff. Det tror jag ingen ifrågasätter. Men polisen som alldelse uppenbart gjorde fel, vad händer med honom?
Inlägg #14: Postat: 2001-12-26 18:05:00
Mc G
En sak är väldigt tydlig. Människor som hämtat sin verklighetsuppfattning från de etablerade mediarna har en helt annorlunda uppfattning än dem som var i Gbg. För övrigt tycker jag att det är en helt absurd disskusion. Hannes har erkänt sig skyldig, och kommer ta sitt straff. Det tror jag ingen ifrågasätter. Men polisen som alldelse uppenbart gjorde fel, vad händer med honom?
Inlägg #15: Postat: 2001-12-26 18:08:00
Mc G
Frågan är dessutom vad är det som får människor att komma till slutsattsen att stenar är den enda lösningen i dagens Sverige! I Gbg tror jag många gjorde sitt val efter det att polisen gjort ett antal ingripande som i ett verkligt demokratiskt land skulle i efterspelet straffas - eller åtminstonde granskas in i minsta detalj av en oberoende källa.
Laddar...