Har ni sett en hiphop-publik?

Inlägg #1: Postat: 2001-12-11 13:45:00
Christian
Det jag har sett och kommenterat var ju den svenska "hiphop-eliten"s oförmåga att tända publiken. Dina exempel känner jag iten ens till ursprunget på. Det var bara svensk publik jag var ute efter. Jag kommer aldrig vara i närheten av en hiphop-spelning i medvetet skick :-
Inlägg #2: Postat: 2001-12-11 16:12:00
METALLIAN
håller med Christian, rätt patetiskt att se alla små barn i förstora kläder stå och tro att de är på konsert, HÅRDROCK är det enda rätta och det ser man inte minst på konserterna!

HATA HIP HOP
Inlägg #3: Postat: 2001-12-11 23:51:00
alex
Som hårdrockare kan jag bara säga att Chrillepilles och Metallians inlägg bara förlöjligar oss själva. De trendkänsliga hiphoparna av 2001 brukar göra detta själva bara man låter dem vara ifred.
Inlägg #4: Postat: 2001-12-11 23:54:00
Christian
Ajdå Alex, antingen tar du mig på betydligt större allvar än vad jag gör själv eller så har jag bara helt hopplöst misslyckats emd att vara humoristisk. Allvaret är: JAg förstår inte hiphop-publiken!... vare sig mer eller mindre...
Inlägg #5: Postat: 2001-12-12 00:44:00
Lill- Guran
Chrille rules!! Svett, rock, bira och festival... det blir inte bättre än så.
Inlägg #6: Postat: 2001-12-14 14:24:00
Jonal Dawg
Märker att ni inte FÖRSTÅR er på hiphoppubliken!! Men har man ingen rytm i kroppen så är det inte lätt, det förstår jag också.. Ni ska ju inte klandras för det... ;-
Inlägg #7: Postat: 2001-12-14 14:26:00
Christian
Ingen rytm? Vi klarar ju höra mer än bara rytm i våra låtar :-
Inlägg #8: Postat: 2001-12-15 01:43:00
andy
har ni sett en hårdrockare dansa samba? jag såg det på hultsfred i somras. jag har drömt mardrömmar varje dag sedan dess. gå på en fattaru-spelning så få ni se på röj. er musik är sedan länge död.. så försök inte ens börja prata om den som om den hade NÅGOT kvar att erbjuda.
Inlägg #9: Postat: 2001-12-15 02:04:00
Christian
Var han på Hultsfred så var det bara fejk. Enn riktig hårdrockare åker inte till Hultsfred ...
Inlägg #10: Postat: 2001-12-18 20:55:00
Erik
En stor anledning till att det var så avslaget på konserterna i filmen om Babylon-By-Bus anser jag vara att det spelades på helt felaktiga scener, en stor utescen är ingen bra förutsättning för en rapkonsert. Ett litet sunkigt hak med för mycket folk i är nästan en förutsättning för att det ska bli riktigt rätt.

Hårdrock, eller rättare sagt rock överhuvudtaget kan faktiskt bli hur bra som helst på en enorm utomhusarena.
Inlägg #11: Postat: 2001-12-18 20:56:00
Erik, igen
Att en stor del av publiken på svenska rapframträdanden är personer i nedre tonåren som kanske inte alla gånger är så där hemskt intresserade av musiken utan mer fastnat på hur häftigt det framställs i media är en annan bidragande orsak.

Hårdrock framställs ju inte alls lika fränt i media och det medför antagligen att det inte dyker upp lika många "hangarounds" vilket resulterar i en mer genuin stämning runt hela arrangemanget.
Inlägg #12: Postat: 2001-12-18 20:56:00
Erik, ännu en gång pga 500 teckenbegränsningen
Sen, som någon påpekade är det väldigt mycket beroeende på vilken typ av artist som uppträder, jag menar, hårdrock är ju alltid ös i stort sett, men rappen har så många olika stilar, från "röjgrupper" som M.O.P, Def Squad m.fl till rena spoken wordartister som Sarah Jones då vi snackar i stort sett poesiläsningar.

Tack för ordet.
Inlägg #13: Postat: 2001-12-19 00:49:00
Christian
Klockrent Erik! Sen så kan man ju se resultatet av rockens röj i publiken också. I Babylon-by-bus-publiken fanns många tjejer! Det har jag aldrig sett i en riktig rock-publik... Men all msuik blir bättre i en trång lokal som kokar av sanna entusiaster. Som rocker har jag aldrig sett så många trend-hangarounds som på Kiss återförening, men så var det ganska tamt också...
Laddar...