|
Inlägg #1: Postat: 2001-12-11 13:45:00
|
|
Christian |
Det jag har sett och kommenterat var ju den svenska "hiphop-eliten"s oförmåga att tända publiken. Dina exempel känner jag iten ens till ursprunget på. Det var bara svensk publik jag var ute efter. Jag kommer aldrig vara i närheten av en hiphop-spelning i medvetet skick :-
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-12-11 16:12:00
|
|
METALLIAN |
håller med Christian, rätt patetiskt att se alla små barn i förstora kläder stå och tro att de är på konsert, HÅRDROCK är det enda rätta och det ser man inte minst på konserterna!
HATA HIP HOP
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-12-11 23:51:00
|
|
alex |
Som hårdrockare kan jag bara säga att Chrillepilles och Metallians inlägg bara förlöjligar oss själva. De trendkänsliga hiphoparna av 2001 brukar göra detta själva bara man låter dem vara ifred.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-12-11 23:54:00
|
|
Christian |
Ajdå Alex, antingen tar du mig på betydligt större allvar än vad jag gör själv eller så har jag bara helt hopplöst misslyckats emd att vara humoristisk. Allvaret är: JAg förstår inte hiphop-publiken!... vare sig mer eller mindre...
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-12-12 00:44:00
|
|
Lill- Guran |
Chrille rules!! Svett, rock, bira och festival... det blir inte bättre än så.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2001-12-14 14:24:00
|
|
Jonal Dawg |
Märker att ni inte FÖRSTÅR er på hiphoppubliken!! Men har man ingen rytm i kroppen så är det inte lätt, det förstår jag också.. Ni ska ju inte klandras för det... ;-
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2001-12-14 14:26:00
|
|
Christian |
Ingen rytm? Vi klarar ju höra mer än bara rytm i våra låtar :-
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2001-12-15 01:43:00
|
|
andy |
har ni sett en hårdrockare dansa samba? jag såg det på hultsfred i somras. jag har drömt mardrömmar varje dag sedan dess. gå på en fattaru-spelning så få ni se på röj. er musik är sedan länge död.. så försök inte ens börja prata om den som om den hade NÅGOT kvar att erbjuda.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2001-12-15 02:04:00
|
|
Christian |
Var han på Hultsfred så var det bara fejk. Enn riktig hårdrockare åker inte till Hultsfred ...
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2001-12-18 20:55:00
|
|
Erik |
En stor anledning till att det var så avslaget på konserterna i filmen om Babylon-By-Bus anser jag vara att det spelades på helt felaktiga scener, en stor utescen är ingen bra förutsättning för en rapkonsert. Ett litet sunkigt hak med för mycket folk i är nästan en förutsättning för att det ska bli riktigt rätt.
Hårdrock, eller rättare sagt rock överhuvudtaget kan faktiskt bli hur bra som helst på en enorm utomhusarena.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2001-12-18 20:56:00
|
|
Erik, igen |
Att en stor del av publiken på svenska rapframträdanden är personer i nedre tonåren som kanske inte alla gånger är så där hemskt intresserade av musiken utan mer fastnat på hur häftigt det framställs i media är en annan bidragande orsak.
Hårdrock framställs ju inte alls lika fränt i media och det medför antagligen att det inte dyker upp lika många "hangarounds" vilket resulterar i en mer genuin stämning runt hela arrangemanget.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2001-12-18 20:56:00
|
|
Erik, ännu en gång pga 500 teckenbegränsningen |
Sen, som någon påpekade är det väldigt mycket beroeende på vilken typ av artist som uppträder, jag menar, hårdrock är ju alltid ös i stort sett, men rappen har så många olika stilar, från "röjgrupper" som M.O.P, Def Squad m.fl till rena spoken wordartister som Sarah Jones då vi snackar i stort sett poesiläsningar.
Tack för ordet.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2001-12-19 00:49:00
|
|
Christian |
Klockrent Erik! Sen så kan man ju se resultatet av rockens röj i publiken också. I Babylon-by-bus-publiken fanns många tjejer! Det har jag aldrig sett i en riktig rock-publik... Men all msuik blir bättre i en trång lokal som kokar av sanna entusiaster. Som rocker har jag aldrig sett så många trend-hangarounds som på Kiss återförening, men så var det ganska tamt också...
|
| |