Man kan inte skatta sig lycklig!

Den här tråden diskuterar artikeln Man kan inte skatta sig lycklig!.
Inlägg #1: Postat: 2001-12-05 12:09:00
Marcus P
Gåvoskatten kan de ju faktiskt skicka åt helvete. Likaså forskarstipendieskatten. De är bara rent byråkratiska och torde inte ha någonting med statens finanser att göra. Heller.
Inlägg #2: Postat: 2001-12-05 12:25:00
Mikael Svensson
Du kan börja med den första. Revinstskatten på aktier. Givetvis skall man ha skatt på aktievinster. Eller menar du att man skulle favorisera att "tjäna pengar" på att spela på börsen framför "vanligt" arbete?
Inlägg #3: Postat: 2001-12-05 13:58:00
Bertram
Bravo! Mera upplysning åt folket. Snygg rubrik dessutom.
Inlägg #4: Postat: 2001-12-05 14:30:00
Fredrik Jung Abbou
Personligen e jag klart for alkohol o tobaksskatt aven om jag roker. Tenk efter Somos, du som anser att man inte ska projsa for andra an en sjalv. Ska de som roker o dricker fa ha 10dubbla sjukhusavgifter som DU din stackare ska fa betala sjukhusnotan for? Jag super o roker o tycker det e ok att projsa skatt pa sktien da jag vet hur mkt det kostar samhallet att ta hand om de kostnaderna som upstar pga detta. Haller dock med om manga andra skitskatter!
Inlägg #5: Postat: 2001-12-05 14:58:00
Clemens Klarke
Ja bort med alla dessa skatter! Egentligen är jag emot någon form av skatt och skulle helst se att människor valde sina egna företag/organisationer för att utföra tjänster. Dock kanske polisen måste ha monopol, fast jag egentligen avskyr monopol och då måste denna drivas med skattemedel. Att varje individ som jobbar skall betala 8 av sina inkomster i skatt eller mindre. Eller så skulle ingen betala inkomstskatt, utan istället har man 15 i moms på alla varor som säljs.
Inlägg #6: Postat: 2001-12-05 17:17:00
Nisse
Vad fan är det jag sitter och läser? Börjar verkligen bli dags att gå hem från jobbet...
Inlägg #7: Postat: 2001-12-05 18:47:00
Joanna
En skatt som är otroligt sjuk, mer absurd än de andra är nog "skatt på gåva för från arbetsgivaren".

Ska staten bestämma att min arbetsgivare ska betala skatt på gåvan, utöver inköpspriset? helt absurt!
Inlägg #8: Postat: 2001-12-06 13:30:00
gustav almestad
fastighetsskatt på ett hus man själv bor i kan gott avskaffas. är inte själva poängen med at bo i hus att slippa betala hyra och att istället stå för kostnader själv?
Inlägg #9: Postat: 2001-12-06 14:17:00
Stefan Holmqvist
Du Daniel. Med tanke på att det inte finns någon hejd på hur mycket du vill avskaffa och liberalisera: Är det inte bättre och lättare om du skriver vad du faktiskt vill bevara av Staten?
Laddar...