Jag älskar dig

Inlägg #1: Postat: 2012-10-09 09:09:00
Jan Olsson
Vackert,men så oändligt sorgligt,stackars lilla Du!
Inlägg #2: Postat: 2012-10-09 11:00:00
Malin Michea
Fint och gripande!
Inlägg #3: Postat: 2012-10-09 11:56:00
Lennart Lundwall
Biskops Arnö, sommarkurs? Rätt OK. Kärlek gör ofta ont.
Inlägg #4: Postat: 2012-10-09 12:07:00
fredrik4034
Vad är Biskops Arnö Lennart??
Förstår inte din kommentar riktigt
Inlägg #5: Postat: 2012-10-09 12:36:00
Jan Brunnegård
På Arnö lär ha funnits en biskopsborg, från den tid det var kamp om makten mellan Kyrka och den framväxande Staten.Flera sådana lär ha funnits som vid Stäket, Läckö.....LL får beskriva nutiden, nog en folkhögskola...
Inlägg #6: Postat: 2012-10-09 12:56:00
fredrik4034
Tackar varmast för info Jan. Jo, jag googlade på Biskops Alnö, och såg att LL nog åsyftade någon form av folkhögskola i konstens tecken. Emellertid har jag aldrig sett mig nödgad att skola mig i skrivandets konst, utan har helt förlitat mig på egen talang, eller bristen på den, vilket man nu må tycka :
Om detta varit ett korrekt val lär troligen visa sig under första halvan av nästa år, då både dikt/novellsamlingen och min första roman kommer att vara färdiga att ges ut, om nu nån skulle ha lust att göra det.
Inlägg #7: Postat: 2012-10-09 13:04:00
fredrik4034
Måste ju dessutom tacka Malin,Jan O och LL för positiv feedback på min artikel!!!
Inlägg #8: Postat: 2012-10-09 13:24:00
Jan Brunnegård
6/ Jag har en kompis som strävar på o ger ut böcker av olika slag, nu senast en deckare. Vid sidan om jobb som journalist och kommunal tjänsteman. Nu är Mats Bjurbom ute o fotar gamla miljöer. Kanske det blir en bok till - efter mycken möda o stort besvär.
Inlägg #9: Postat: 2012-10-09 15:23:00
Lennart Lundwall
#4 Förlåt dröjsmål, Fredrik. Biskops Arnö har skrivarutbildning för ungt folk och din text kändes så där ungt fräsch och modernistisk. Efter att jag sänt kommentar fick jag se att du är en något äldre kämpe än de där vanliga skrivareleverna. Du skriver så bra så man blir glad - och sur på sig själv som inte tar i lite extra...

F.ö. har jag själv ingen annan anknytning till Biskops Arnö än att vägen förbi mot Örsundsbro är en extra skojig motorcykelväg. Stanna strax norr om Bälsunda vid Sussies Gårdsbageri. Hon kan göra limpor som man inte glömmer i första taget.
Inlägg #10: Postat: 2012-10-09 15:38:00
Jan Brunnegård
9 / Vilket underbart svar på olika vis!
Inlägg #11: Postat: 2012-10-09 15:41:00
Jan Brunnegård
HIT har jag längtat mången gång, då jag åkt förbi ganska nära// Ja så in i Norden//

Skolan bedriver kurser i foto, film, skrivande, kultur, bistånd och friskvård. Skolans huvudman är Föreningen Norden. Alla kurser och ansökningshandlingar hittar du under menyn Kurser. Vi bedriver också konferensverksamhet och under sommaren ett STF-vandrarhem
Inlägg #12: Postat: 2012-10-09 16:12:00
fredrik4034
#9 Jo Lennart, jag har väl förmodligen passerat folkhögskoleåldern, och då känns ju oerhört trevligt att en åldrande skribent som jag lyckas åstadkomma något som känns ungt och fräscht. Det blir man inte alltid beskylld för att vara, ung och fräsch alltså : Men även om jag inte ämnar besöka skolan, så måhända jag tittar in på ovan nämnda bageri, ifall jag skulle ha vägarna förbi, och inhandlar ett par av Sussies limpor
Tack för tipset och återigen för positiv respons!
Inlägg #13: Postat: 2012-10-09 22:17:00
Bizon
Fredrik - jag kollade ju på din sida på Poeter och tyckte du skrev rätt OK - men detta är mycket bra - första gången jag klickat "Gilla".
Fast jag reagerade på omtaget //För dina ord förstod jag aldrig, fast du sa dem om och om igen. Så jag måste veta, så jag springer nedför vägen lika naken som när vi möttes första gången för att se vart du har gått...//
Upplevde att det skulle räcka med ett av det två.

Varför har du valt att upprepa det stycket?
Inlägg #14: Postat: 2012-10-10 10:26:00
fredrik4034
Tackar Bizon, för feedback och kritik. Som jag ser det vore fortsättningen inte möjlig att skriva som jag gjort den ifall jag inte gjort den återkopplingen.
Jag springer--tröttas,stannar upp. För att se vart du tar vägen--ser spåren försvinna. Dina ord förstod jag aldrig---jag ser ordens mening bli tydliga osv.
Både första halvan av texten och andra bygger på de här fraserna fast på olika sätt.
Första gången för att ta fart, andra för att stanna upp.
Inlägg #15: Postat: 2012-10-11 10:41:00
Bizon
Tack för att du tog dej tid att motivera konstruktionen av din text Fredrik.

Förstår tankegången, men tänker att det var just det jag reagerade på - att texten genom upprepningen kändes just konstruerad - jag skulle hellre ha följt med mot upplösningen, accepterandet av det obevekliga med andan i halsen och igenkännandets vind om öronen utan att just bli påmind om att någon annanförfattaren/du i efterhand liksom hunnit tänka efter och tillrättalagt.

I vart fall tog den - läser gärna mer av dina uttryck.
Laddar...