|
Inlägg #1: Postat: 2001-11-28 11:56:00
|
|
Michael Lundahl |
Och för att utveckla lite... Jag har själv varit av uppfattningen att utseendefixering och Slitz/Veckorevyn/H&M inte har varit huvudproblemet. Sure... ta bort dem och antaler anorexiafall minskar säker ett litet tag. Men huvudproblemet - att folk är så osäkra på sig själva att de faller i småbitar bara de ser en smal människa - består. Idealsituationen är den dag folk kan gå på stan och se H&M affischerna och ändå inte bryta av det.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-11-28 13:25:00
|
|
Marita |
Jo, tycker dock att utseendefixeringen är sjuk. Det är för mycket tjafs om utseendet mm det är det, MEN det är inte GRUNDORSAKEN till att en ätstörning uppstår. Det är en annan mycket djupare och problematiskare orsak.
Sen kan man dock fundera på VARFÖR så många människor är osäkra och rädda.
Jag tror media spelar STOR roll, men den är inte allt.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-11-28 21:35:00
|
|
Lalle |
jag tror många tjejer känner sig fula/feta/otillräckliga när deras killar har SLITZ liggande brevid sängen. Det är idioti. Det ÄR idioti. Släng skiten!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-11-28 21:37:00
|
|
lalle |
dessutom kommer inte tjejer känna sig tillräckliga när det är fullt med ideal-retuscherade porr-bimbo-idiot-brudar överallt eftersom merparten av grabbarna är uppenbart förtjusta i sådan skit. Det går inte. Ta bort dem, tack. fint. bra :
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-11-28 21:42:00
|
|
Marita |
ja, var jag världshärskare skulle jag trolla bort denna fixering. Eller skulle framförallt trolla fram bra självförtroende till alla rädda, osäkra tjejer.
|
| |