Att gå den rätta vägen

Inlägg #1: Postat: 2012-04-13 09:27:00
Pia I
Tycker nästan att jag måste be om ursäkt för att artikeln är dåligt formulerad. Det är vad jag känner när jag läser den. Att ta upp att man lär av sina misstag, som om det vore en nyhet, är bara en sak jag ser som pinsamt i efterhand. Ville bara säga det.
Inlägg #2: Postat: 2012-04-13 09:48:00
Jan Olsson
Ja,Pia,kanske lite lös i konturerna,men så välment ändå! - Vi är inte alla retorikens mästare,men får lov att yttra oss ändå! - En ärlig medvandrare kan vara gott att luta sig emot under livsvägen! - Saknas en sådan,får vi stappla fram,efter egen,bästa förmåga! - Lycka till på din fortsatta vandring! -
Inlägg #3: Postat: 2012-04-13 09:58:00
Bizon
Mycket tacknämligt uttryckt Jan O - själv tänkte jag nu efter att ha läst Pias artikel uttrycka min förståelse för hennes synpunkter om det åstadkomna - precis som du, men även tala om att jag helt lämnar artikeln åt att tala för sej själv.
Jag håller mej ju utanför er lilla klubb för inbördes beundra, men det hindra mej inte att önska er båda lycka till, om vi med vandring menar att lära av de erfarenheter vi utsätter oss för - lite till hens.
Ta hand om er :-
Inlägg #4: Postat: 2012-04-14 00:56:00
Lennart Asp
"Det har tagit tid att lämna saker i mitt liv bakom mig. Det har tagit tid och är alltid smärtsamt att lämna människor bakom sig. Människor som kanske stått en nära."
Så sant som det är sagt, jag kan segla förutan vind, jag kan ro utan åror, men ej skiljas från vännen min utan att fälla tårar ...
Inlägg #5: Postat: 2012-04-14 07:06:00
Bizon
Ja Lennart så är det med äkta vänner - men du kanske inte gråter av annat än lättnad då mindre vänskapliga typer stannar på andra sidan horisonten.

Utan åror kan jag ro
och en snedseglare
har jag alltid varit
navigerande min skuta
mot alla odds
och inskränkta vindar
undan kvalmet
i frånvarons bakvatten
sökande klarare källsprång
än grumlet ur trons kloaker

- jag menat blott det
att om en gud verkligen
vill oss nått
är det så länge liv är liv
guden fritt att tala.

Dikt ur "Svarta lågor". av Bizo
Inlägg #6: Postat: 2012-04-14 08:50:00
Pia I
#45 Svarta lågor - är ett vackert namn på en dikt...
Inlägg #7: Postat: 2012-04-14 10:00:00
Jan Olsson
Pia,får jag rekommendera diktsamlingen"Född med svarta segel"av Maria Wine,utgiven 1951! - En författarinna Du säkert kommer att tycka om,om Du inte redan känner henne?
Inlägg #8: Postat: 2012-04-14 10:53:00
Bizon
Pia #6 Trevligt att du tyckte namnet på den diktsamlingen var vackert, men vad tyckte du om diktens innehåll?

Och Jan :- du hukar dej som väntat och försöker flytta fokus från väsentligheterna - svarta segel var något jag som sjörövare använde under den tid även sjörövare var goda äventyrare och välkomna älskare som med svarta segel i skydd av mörkret seglade in under fiendens skyddsnät, men föredrog fönstervägen till de sköna jungfrurnas hjärtan i stället för husförhör och uppsträckta middagar även om käket inta var så pjåkigt - nog därför jag än i dag föredrar kallskuret.
Laddar...