Vänsterns våldsmoral

Inlägg #1: Postat: 2001-11-24 18:06:00
Somos
Jag vänder mig till alla vänstermänniskor. Eller du kanske känner någon som inte inkluderar pistolmynningen som yttersta argument för rättvisa. Jag har aldrig hört någon vänster säga att vi ska låta folk leva efter egna värderingar. Det är alltid deras världsbild som ska byggas upp och tvingas på andra med våld och tvång.
Inlägg #2: Postat: 2001-11-24 22:47:00
gisela
Pistolen i det här fallet är en symbol för tvånget. Om du vägrar betala skatt så kommer ingen och skjuter dig direkt, men det menar man heller inte. Men gör man inte som de säger så utmynnar det ju i våld.
Inlägg #3: Postat: 2001-11-24 23:34:00
Anders Linnard
Okej, Somos nu ska du få höra det. Vi ska låta människor leva efter sina värderingar. Det betyder att vi ska börja med att bryta våra sociala och ekonomiska bojor.
Inlägg #4: Postat: 2001-11-25 11:50:00
Jens
Anders är du ironisk?
Somos ...tvång...du drar alla över en kam..detta påminner om Mufs kampanj mot vänstern..där dom skrev att vänstern ville förstatliga underkläder...snälla du...vänstern är inte så farliga. För att dogge rappar om våld mot kapitalet behöver du inte vara rädd...det är bara musik och texter...
Inlägg #5: Postat: 2001-11-25 11:52:00
Jens igen
Men jag förstår att du är rädd. För vänstern är farlig för liberalismen likaså som liberalismen är farlig för vänstern...
Solidaritet är dock en helt annan femma och där måste du helt enkelt gå till böckerna
Laddar...