Så lätta att älska

Inlägg #1: Postat: 2012-03-27 10:53:00
angus
Det här är riktigt riktig riktigt bra, tack!
Inlägg #2: Postat: 2012-03-27 11:45:00
Calopteryx
Så fantastiskt vackert skrivet och beskrivet. Och så sant. Jag har precis idag diskuterat det här med en vän, om hur h*n blivit sedd i hela sitt liv och hur det påverkat synen på det egna jaget. Och hur svårt det är, att kasta av sig den bild som andra lagt på en själv, och som man i många år identifierat sig med.

Tack, Henry.
/Kersti
Inlägg #3: Postat: 2012-03-30 13:13:00
Leif E Ström
Känslorna styr även spontana kommentarer. Om du läser in Bronetts finstämda text och avvaktar med kommentaren återspeglar du då förmodligen en helt annan sida av dig själv. Själv hängde jag upp mig på rubriken "Så lätt att älska" - så lätt att säga - så lätt att göra. Men är för mig livets svåraste uppgift, eftersom det är omöjligt att vara förälskad och klok samtidigt. Förståndet är aldrig så påkallat som när vikten av ansvarets boja, anses bara bäras av den ena parten.

Ett barn som liten, kan inte sätta epitetet kärlek på egna känslor men vet att tilltron är det som leder dem hela vägen fram till mänsklig närkontakt.

Detta var också en spontankommentar, som både kunnat blivit bättre och annorlunda, men Henry, erkänn att kärlek inte är så lätt.
Laddar...