Inlägg #1: Postat: 2001-11-23 11:12:00
|
Michael Lundahl |
You point being?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2001-11-23 13:37:00
|
Anders Linnard |
Att människor som verkligen objektifieras inte har en lika romantisk syn på det hela.
Omdet får dig att känna dig bättre till mods så är du inte helt långt ifrån att bli ett hatobjekt.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2001-11-23 14:49:00
|
Michael Lundahl |
Och min poäng är att folk som subjektiseras inte heller har så förbannat "romantisk" syn på det hela heller. Påtvingade roller är fel... oavsett om man bli objektiserad eller subjektiserad. Och utse mig du till hatobjekt om du vill... go ahead. Då vet jag att i fortsättningen kan jag avfärda dig summariskt utan att ens lyssna på dig eftersom du är partisk mot mig och inte kan skilja på min person och min argument. Det skulle var skönt att slippa lägga tid att behöva besvara dina råsopar.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2001-11-24 11:24:00
|
Anders Linnard |
Hur ända in i helskotta kan man bli subjektiserad? "Nu får du allt vara huvudperson i ditt liv ett tag!" Subjekt har alltid valet på sin sida, vilket är bra, men inte om man sedan låter andra människor bli objekt. Och nej jag skiljer inte på det idiotiska någon säger den personen, såvida personen ifråga är ironisk.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2001-11-24 11:26:00
|
AL |
Och nej jag skiljer inte på det idiotiska någon säger och personen som säger det, såvida han/hon inte är ironisk. -så skulle det vara.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2001-11-24 16:01:00
|
Michael Lundahl |
*Suck* Måste jag sätta en instruktionsskylt på mina artiklar först eller vad är det frågan om? "WARNING: Engage brain before beginning reading and/or opening mouth".
|
|
Inlägg #7: Postat: 2001-12-03 23:18:00
|
Dan |
AL: är du dum eller PRAO? Har du läst artikeln? Det är väl inte så konstigt om man hellre vill bli uppraggad hur ofta som helst istället för att förväntas att bli "ledare" eller nåt annat trams?
|
|