En debatt kring debatten roar mer

Inlägg #1: Postat: 2001-11-22 16:56:00
Anders
Då borde debatten också rimligen handlat om liberaler, konservativa och andra som tror att diktatur behövs, för de finns. Det är synd att inte politik-redaktören kan erkänna att ämnesvalet utgick från en vulgär-analys á la "öh, kommunism och nazism är samma sak" som tyvärr är alltför vanligt.
Inlägg #2: Postat: 2001-11-22 17:29:00
Jens
Jag förstår dig Ana men jag menar fortfarande på att ämnesvalet är luddigt och ganska omotiverat.
I all välmening tycker jag som du säkert förståt att det är ett dåligt ämnesval.
Debatten kring kommunismen eller kapitalismen, eller andra ismer skulle säkert lyckas bättre.
Härinne finns nog inga förespråkare för nazismen. Det klientel som debatterar härinne tror nog inte på proletariatets diktatur. Ideologierna uppdateras med tiden, eller är jag helt fel på den?
Inlägg #3: Postat: 2001-11-22 19:04:00
Ana igen
Jag tycker inte det är luddigt. Jag tycker att det är motiverat, med tanke på vad som kunde ha hänt i kyrkovalet. Vi kan debattera kapitalism-kommunism en annan månad. Skicka förslag till mig! Det finns antidemokrater bland liberaler också, absolut! Ämnesvalet var inte resultatet av en vulgär analys utan av att inte stänga ute nån, vare sig på höger- eller vänsterkant. Basta?
Inlägg #4: Postat: 2001-11-22 22:50:00
Jens
Basta when you say so? Nej detta är inte slut diskuterat. Jag förstår dig och håller delvis med. Men stänger du ute någon om du väljer ett annat ämne. Jag kan se ditt ämne i en diskussion på krogen...möjligtvis. Inte härinne..inte i ett "sm". Jag vet inte hur många bidrag du fått in. Jag kanske har fel. Det kanske är många? Demokrati är ett bra debatt ämne eftersom det gått inflation i begreppet och att det uppenbart säljer som smör överallt.
Mvh Jens
Inlägg #5: Postat: 2001-11-26 11:56:00
Ana Udovic
Det är sju bidrag inne. Jag tycker att en krogdebatt inte är diskvalificerad för att den förs på krogen. Demokrati är ett väldigt intressant ämne. Men det säljer nog inte som smör. Det engagerar många dock. Blir fler debatter på temat demokrati. Se SM i debatt i högerspalt på www.sourze.se/politik
Laddar...