Käre Jimmie Åkesson

Inlägg #1: Postat: 2011-10-10 09:03:00
Leif Erlingsson
Det annorlunda perspektivet är en outnyttjad resurs.  Istället för att isolera bör vi kommunicera.  Vi kan dock inte indoktrinera människor som redan är helt annorlunda indoktrinerade till att bli normal-svensk-indoktrinerade.  Och tack och lov för det!  För vi behöver just brytningen mellan kulturella indoktrinationer - jämförandet - och ögonen utifrån, som kan genomskåda vad som pågår i vårt samhälle.  Men att bli genomskådad är ju inte alltid så populärt, så den är väl därför invandrare isoleras.  För att de ser "för klart".  F.ö. pågår det mycket farliga processer i vårt land, och vi behöver verkligen folk som kan se dessa processer!
Inlägg #2: Postat: 2011-10-10 12:11:00
Annakarin
Tack, Angela. jag brukar vara i Malmö ibland och hälsa på min dotter där. Hon bor i ett sk invandrartätt område nära Möllevången. Ibland har jag varit ute lite sent och promenerat hem genom området. Affärer har varit öppna. Såna där små stökiga som du beskriver. ibland har jag passat på och handlat med mig lite frukt eller någon konserv eller bröd. Jag här känt mig fullkomligt trygg tack vare de små butikerna i vart och vartannat gathörn som lyst upp min väg.
Inlägg #3: Postat: 2011-10-10 21:36:00
Adamo
Jag här känt mig fullkomligt trygg tack vare de små butikerna i vart och vartannat gathörn som lyst upp min väg.

Låt mig små le…
Verkligheten talar dock helt annat språk, följande är bara ett par exempel:

Kriminella gäng har tagit över en central stadsdel i Malmö.
Gänget trakasserar de boende och polisen har ökat närvaron i området.
I veckan beslutade posten att brevbärarna ska ha överfallslarm.
DN:s reporter och fotograf blir genast angripna när vi vill prata med boende. – Försvinn från våran gata, säger de.
Länk: dn.se

De kriminella gängen i Malmö omfattar flera hundra medlemmar och sedan 2004 har nio människor mördats i så kallade "uppgörelser i den undre världen".
Men det begreppet är inte längre gångbart, de kriminella gängen har trängt sig in i samhällskroppen, säger två reportrar som studerat problematiken.
Länk: dn.se
Inlägg #4: Postat: 2011-10-11 19:22:00
arga gubben
...Fast artikeln har förstås inte så mycket med verkligheten att göra, och låter sig därför inte kommenteras.....
Inlägg #5: Postat: 2011-10-12 13:43:00
AEVelin
Superbra!! Jag vill läsa fler artiklar av den här kloka tjejen. :
Inlägg #6: Postat: 2011-10-12 14:21:00
Thomas L. Aabo
Färga för bövelen inte ditt svarta hår eller ögon. Ni som är en smula exotiska lyser upp!
Inlägg #7: Postat: 2011-10-13 11:59:00
Per
"Vem säger att du har mer rätt att bo i det här landet än jag?"

Vem säger att du har mer rätt till din kropp än vad jag har?
Inlägg #8: Postat: 2011-10-14 14:54:00
Lassekolja
Ingen kan ta ifrån Angela Larsson att hon, till skillnad från flertalet skribenter, skriver om SD i en ödmjuk och vänlig ton, men gemensamt med andra skribenter har hon att fakta förvrängs och hon missar dels att svenska politiker ärv satta att i första hand tillvarataga svenska medborgares/skattebetalares/väljares intressen och dels missar hon helt bl.a. den ekonomiska aspekten av västvärldens mest omfattande utomeuropeiska invandring. Även om hon ännu inte förstått att i en begränsad ekonomi handlar politik om att prioritera men trots detta tror jag att A.L. kommer att klara sig bra i livet.
Vi får nog leva med att samtliga "övertygade" SD-motståndare bygger sin övertygelse på floskler, fördomar och lögner om SD och i debatter bygger dom med hjälp av dessa först upp en falsk bild av SD, som dom därefter angriper. Särskilt allvarligt är detta vid de tillfällen då SD ej tillåts bemöta dessa falska "argument"!
Inlägg #9: Postat: 2011-10-15 11:27:00
Lennart Lundwall
Efter läsning av Angelas välskrivna artikel vaknar reflexionerna. Varför tvekar vi att anställa folk med konstiga namn? Varför flyttar svensken från områden där nysvenskarnas antal ökar, såsom i Tensta, Rinkeby eller Rosengård? Varför använder vi inte den kompetens som så många av de nyinflyttade besitter? Antalet ingenjör- eller läkarutbildade taxichaufförer eller städare ökar hela tiden. Kan det bero på att de som påstår sig flytt från krig kan misstänkas vara orosstiftare där hemma och därför undviks här i ankdammen? Kanske svensken är skeptisk inför islam, en religion som majoriteten av de nyanlända praktiserar. Svenska diskussioner om islam de sista åren har inte gjort det lättare för de praktiserande troende här. Lösryckta citat ur koranen där profeten meddelar hur "otrogna" ska eller bör behandlas. Heliga krig som omfattar rysligheter som svensken, trygghetsnallen, står helt främmande för. Jag har inga svar, uppvuxen i helsvensk miljö, på helsvenska arbetsplatser. Men attityder förändras. Vem vågar skämta om "den tama araben" på jobbet, som vi gjorde på 80-talet? Och en neger törs vi inte kalla neger. Trots att han synbarligen är - neger. Och en j-a bra grabb.
Inlägg #10: Postat: 2011-10-15 12:14:00
Leif Erlingsson
Oavsett var du kommer ifrån är det svårt att få jobb om du som människa är starkare än chefen.  Ju mer livserfarenhet, ju svårare att få jobb, och om du inte har fast tjänst ju lättare är det hänt att du blir du utmanövrerad.  Källa:  Egna observationer bl.a. av hur äldre mer livserfarna arbetskamrater behandlats, särskilt om de varit akademiker med utländsk bakgrund samt hur vikarier systematiskt roteras - bort erfarna, in oerfarna - av otrygga manipulativa chefer.  Av naturliga skäl kommer jag inte att bli mer specifik än så här.
Inlägg #11: Postat: 2011-10-16 16:35:00
arga gubben
Lennart Lundwall #9 sa: "Varför flyttar svensken från områden där nysvenskarnas antal ökar, såsom i Tensta, Rinkeby eller Rosengård?"
Även invandrare flyttar tex. Nalim Pekul. Ingen vill bo i ett invandrargetto och ett invandrargetto är det på grund av de som bor där. Där ligger ansvaret.
Laddar...