Jag litar hellre på snuten än dig

Inlägg #1: Postat: 2001-11-14 15:29:00
Michael Lundahl
Jag tillhör "gemene man". Jag ingår i den mängden. Jag är en medelsvensson. Vad var det du vill ha sagt?
Inlägg #2: Postat: 2001-11-14 15:41:00
Stefan Holmqvist
Att om du tillhör massan kan du inte möjligen inte syna denna med otillit, dålig kunskap. Då kritiserar du dig själv och blir det ganska banalt att skriva "DU som medelsvensson" i nedlåtande ton bara för att nästa stund vurma om att din fars polisyrke är det som legitimerar dina argument och på autopilot avfärdar dina kritiker med det så svulstiga: " Vad har du att komma med?". Det behövs en debatt om polisen men rättfärdigande av skottlossning känns kontraproduktiv.
Inlägg #3: Postat: 2001-11-14 15:55:00
Michael Lundahl
Har du hört talas om koncepten "självkritik" och "självanalys"? Det finns inget konstigt eller felaktigt med att jag levererar kritik mot en grupp jag själv ingår i. Det är snarare just mitt deltagande i denna grupp som gör att jag kan jämföra mitt beteende med andras. Och om JAG SJÄLV kommer på att detta beteende inte är det bästa, borde inte det då vara en ännu starkare varningssignal än om någon utomstående hade levererat kritiken?
Inlägg #4: Postat: 2001-11-16 08:49:00
David Adamsson
Så bara för att du har analyserat ditt eget beteende och kommit fram till att du är en skitstövel så innebär det att alla andra också är det, ML?
Inlägg #5: Postat: 2001-11-16 11:43:00
Michael Lundahl
Någonting i den stilen ja David. Så nu när jag blivit medveten om mitt eget beteende har jag kunnat göra något åt det. När var senast du rannasakade dig själv och analyserade hur du uppför dig och hur du kan uppfattas av andra?
Laddar...