Svar från Securitas: Vi tar avstånd

Den här tråden diskuterar artikeln Svar från Securitas: Vi tar avstånd.
Inlägg #1: Postat: 2001-11-14 13:39:00
Stefan Holmqvist
Flera av mina kamrater har varit väktare och har berättat hårresande saker. Under den tolkningsbara regeln "störande av allmän ordning" så har en hel del övergrepp begåtts. Jag önskar det gick att plocka ned den här artikeln under samma motivering.
Inlägg #2: Postat: 2001-11-15 10:12:00
Bengt
Thomasfolk bör betrakta anklagelsen som riktad mot Securitas ledning för dess oförmåga att rekrytera personal och stävja övergrepp.

Det är naivt att tro att de filter som finns för att sålla bort rötägg är omöjliga att passera.

Var, hur eller i hur stora grupper personalen tjänstgör är ointressant om det inte kan uteslutas att Securitas personal i hemlighet faktiskt *kan* träffas och tala med varandra utanför ordinarie arbetsuppgifter .

Frågan då är om Securitas är en bra arbetsgivare?
Inlägg #3: Postat: 2001-11-15 11:33:00
Michael Lundahl
Så tyst det blev helt plötsligt. Vart blev alla som "vet" hurdana väktare är av? Varför blir det alltid så tyst efter det att de som det annars snackas skit i mänger bakom ryggen på får träda fram och berätta sin sida av det hela? Det är så lustigt att se. De som tidigare orerade vitt och brett och indignerat tappar så snabbt talförmågan. Det är väl inte lika kul längre när man måste betrakta verkligheten som den är och inte som man tror sig veta att den är.
Inlägg #4: Postat: 2001-11-15 11:36:00
Michael Lundahl
Bra skrivet Marcus. Just den här typen av prestigelösa svar med inbjudan till samarbete är det som behövs för att få död på skitsnacket och demoniseringen och istället få igång ett samarbete för att kunna rensa ut de dåliga elementen. Fördomar och häxjakt har aldrig gjort något annat än förvärrat situationen så att skitstövlarna kan agera ostört.
Inlägg #5: Postat: 2001-11-16 14:16:00
Bjorn
Ha! Jag har FLERA kompisar som utan anledning blivit misshandlade av Securitas, de flesta har polisanmalt handelserna men sa vitt jag vet har inga annu domts. Jag har inget som helst fortroende for Securitas och andra vaktbolag och det tror jag inte sa manga andra har heller. Javla oversittare ar var ni ar, snutwannabees som ar for puckade och valdsamma for att bli poliser.
Laddar...