|
Inlägg #1: Postat: 2001-11-14 07:29:00
|
|
Michael Lundahl |
Och ibland måste man ställa sig upp och SKRIKA åt människor som bara vill skita i allt vad rättsprinciper heter bara för att få tillfredställt sina fördomar och behov av blodshämnd. Så håll nu för öronen därför att idag kommer jag att gasta som bara f-n.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-11-14 08:53:00
|
|
Jörgen G |
Du verkar upprörd, Michael. Vad är det? Är det slöseriet med våra skattemedel som gått åt till utredningen? För visst hade det varit mycket enklare och billigare om polisens kollegor lagt ner utredningen med en gång med kommantaren "Brott kan inte styrkas", som görs i 97 av alla anmälningar mot poliser.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-11-14 10:32:00
|
|
Juanita |
ML, hur gammal är du? Du verkar vara så naiv.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-11-14 10:43:00
|
|
Kajsa |
Jag håller med dig, Juanita.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-11-14 11:01:00
|
|
Michael Lundahl |
Jörgen G: Jag är upprörd därför att folk i allämnhet betraktar rättsväsendet som en lekstuga där regler och principer inte skall gälla utan att folk skall slängas i fängelse bara för att "Alla vet hur snuten är". Ett korrekt och uppstyrt rättsväsende är viktigare än till och med demokrati... men det verkar folk ha absolut NOLL förståelse för. Då blir jag lite sne. Om du inte har någon förståelse för det föreslår jag att du inte sticker ut hakan så att jag kan nu den.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2001-11-14 11:01:00
|
|
Michael Lundahl |
Jörgen G: Jag är upprörd därför att folk i allämnhet betraktar rättsväsendet som en lekstuga där regler och principer inte skall gälla utan att folk skall slängas i fängelse bara för att "Alla vet hur snuten är". Ett korrekt och uppstyrt rättsväsende är viktigare än till och med demokrati... men det verkar folk ha absolut NOLL förståelse för. Då blir jag lite sne. Om du inte har någon förståelse för det föreslår jag att du inte sticker ut hakan så att jag kan nå den.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2001-11-14 11:04:00
|
|
Michael Lundahl |
Juanita och Kajsa: Hellre naiv är fördomsfull, okunnig och med uppfattningen att man lever i en kioskthriller där allt som heter "Myndighet" är The Bad Guys. Min eventuella naivitet är ingenting mot er fantasivärld som ni lever i. Min ålder har för övrigt inget med det hela att göra. Men om ni hänger kvar på Sourze idag kommer ni att få veta den.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2001-11-14 11:40:00
|
|
Jörgen G |
Ojojoj, nu kommer han med hot om misshandel också... Är det meningen att jag ska bli rädd eller? Fast du kan väl förstås få dina polispolare att "tappa bort" utredningen så att "brott inte kan styrkas".
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2001-11-14 11:47:00
|
|
Michael Lundahl |
Jörgen G: *Garv* Är du dum på riktigt, eller gör du som annars är vanligt, d.v.s. tolkar och förvränger saker på ett sätt som passar dig? Att "sticka ut hakan" är ett bildligt uttryck. Vad hade du för betyg i svenska egentligen?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2001-11-14 11:48:00
|
|
Jörgen G |
Michael, jag anser också att rättsväsendet ska vara korrekt och uppstyrt, och inte en lekstuga utan regler och principer. JUST DÄRFÖR tycker jag att anmälningar mot poliser inte ska utredas av poliser, som de gör i Sverige!
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2001-11-14 11:56:00
|
|
Michael Lundahl |
Det må hända... men vad FAN har det att göra med ditt skitsnack om poliser att göra?! Det du nyss gav var konstruktiv kritik. Det du sagt tidigare är förtal, smutskastning och skitsnack. Lär dig skilja på de två.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2001-11-14 14:01:00
|
|
Jörgen G |
Michael, "Förtal, smutskastning och skitsnack."? För att sänka mig till din nivå i debatten: "Den som sa det han va det!"
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2001-11-14 19:02:00
|
|
Juanita |
ML: Snälla... Vad håller du på med? Vem har sagt att myndighet är bad guy och vi är good guy? Att du inte ens tar dig en liten sekund av din tid och ser på allt detta kritiskt.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2001-11-15 17:09:00
|
|
Kajsa |
Michael, jag höll med om Juanitas första inlägg. Jag tycker inte du är naiv.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2001-11-15 17:12:00
|
|
Kajsa |
Jörgen G: det håller just nu på att utredas hur man ska bygga upp en instans som i st f polisen granskar poliser. Bra idé, tycker även jag.
|
| |