|
Inlägg #1: Postat: 2001-11-13 11:38:00
|
|
Anders Linnard |
Ja, det är verkligen synd om polisen som inte tillåts skjuta ner folk utan att det blir ramaskri. Vilken tur att vi har ett rättsväsende som värnar om deras eviga oskuld.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-11-13 11:46:00
|
|
Christian |
Anders: Varför ska inte polien prövas på samma villkor som privatpersoner? Du vet, hellre fria än fälla?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-11-13 12:01:00
|
|
Juanita |
Du är ett stort pucko ML, det här är faran med en sån här nättidning, att idioter får vädra sina tankar. Om du litar på ett rättsväsende så är du bra dum, jag utbildar mig till jurist och jag litar inte alls på vårat system. Fattiga har oftast fel och rika rätt, lita du på det systemet.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-11-13 14:06:00
|
|
Michael Lundahl |
Som blivande jurist uppmanar jag dig att lära dig läsa vad som skrivs Juanita innan de du representerar sätter dit dig för tjänstefel. Jag skrev att jag litar MER på rättsväsendet än Zeid. Det betyder inte att jag litar 100 på dem.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-11-13 14:08:00
|
|
Michael Lundahl |
Och visst är det synd Anders att så fort en polis misstänks för något så måste vi syssla med sådana oväsentligheter som att åtala denne enligt samma principer som alla andra istället för att bara släpa ut honom på torget och stena honom på en gång.... för skyldig är han ju, garanterat! Sånt vet man ju om snuten.... Kort sagt Andres: F*ck off.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2001-11-13 20:06:00
|
|
Isa |
Lundahl är lätt den mest osympatiska kommenteraren på sourze. En enda gång har jag sett en positiv kommentar av honom. Det var under en artikel som handlar om cancer. Naturligtvis var han ändå tvungen att påpeka vilket gift som gör att håret försvinner....patetisk människa med övertro på sig själv
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2001-11-13 21:33:00
|
|
Juanita |
ML, i en demokrati får alla säga vad de tycker och känner. Du får ha dina åskiter precis som jag får ha mina.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2001-11-13 22:31:00
|
|
Michael Lundahl |
Isa: Om du med "osympatisk" menar "Håller inte med varenda snyfthistoria jag hör bara för att skribenten helst vill det" så kan jag hålla med och säga: Tack :
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2001-11-13 22:33:00
|
|
Michael Lundahl |
Juanita: Jag har inte hindrat dig. Jag gav dig bara ett litet råd. Som jurist är det extra viktigt att läsa och förstå vad som står skrivet. Ditt svar till mig visade på att du inte hade gjort det.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2001-11-13 23:22:00
|
|
Juanita |
ML, lär mig mer om mitt yrke, snälla du som kan. Jag orkar inte ens argumentera med dig, lillpojk.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2001-11-13 23:54:00
|
|
Isa |
*Han tar det som en komplimang*, då förmodar jag att du också vill ha en kjol i julklapp din gnällkärring? Du har ingen sympati med någon annan än dig själv och det är inte bara osympatiskt, det är egoistiskt slå upp ordet på www.saob.se.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2001-11-14 00:28:00
|
|
Christian |
Visserligen kan Michael försvara sig själv men se dig lite om Isa. Jag vet inte riktigt var du får alla osympatiska kommentarer ifrån men man måste väl ändå få säga emot ibland osså?
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2001-11-14 07:35:00
|
|
Michael Lundahl |
Ja stick du från debatten. En liten spark var allt du orkade. Sedan tog argumenten slut. Bara ett sista påpekande: Lagen - det vill säga den du ska kunna - finns inte på talband. Lär dig läsa.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2001-11-14 07:39:00
|
|
Michael Lundahl |
Isa: Jag du kan hoppa upp och sätta dig på att jag tar det som en komplimang! Jag tar viss stolthet i att ha ett huvud också och inte bara ett hjärta. Jag är DJÄVLIGT nböjd med att jag - till skillnad från en del andra - inte bara faller som en fura för varje snyfthistoria som presenteras. Snyftisar har inte monopol på sanningen, och detta inkluderar herr Al-Bayaty här också. Jag har sympati... men det finns MYCKET mer att beakta än bara sympati. Skaffa dig lite perspektiv va?
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2001-11-14 10:40:00
|
|
Juanita |
ML, det handlar inte om snyftisar utan om rättvisa, existerar den när poliser, rika mf kommer undan sina straff? Att du kan vara så naiv förvånar mig, vill vi ha ett samhälle som USA där poliser kommer undan allt? Jag går inte på snyftisen utan jag blir bara förvånad över den säkra domen som han fick.Att de kan ha varit så övertygad om att han var oskyldig, själv tycker jag det är lite Cowboyjuridik.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2001-11-14 10:44:00
|
|
Juanita |
ISA: jag är 23 år, så det är några år kvar tills du kan kalla mig gnällkärring. Vad är du själv?
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2001-11-14 11:41:00
|
|
Michael Lundahl |
Juanita: Lägg av med ditt PATETISKA "Du är så naiv"-skitsnack. Har du inget bättre att komma med?! Jag tror snart inte på ditt påstående om att du håller på att utbilda dig till jurist därför att du uppvisar en så TOTAL avsaknad av kunskap om hur rättvisa skall omsättas i praktiken. En rättegång handlar om att bevisa SKULD. Den handlar INTE om att bevisa oskuld. Kan inte åklagaren BEVISA skuld är svaranden oskyldig. Detta är den viktigaste principen vi har. Lär dig det din okunnige f-n.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2001-11-14 16:38:00
|
|
Jens |
Det här var intressant. Blådåren Lundahl i ena sidan av ringen och en arg juriststudent i andra sidan.
Där gick gongongen... Det slutade ingen vart...
Givetvis är det en skandal att polismannen går fri men det är inte det värsta. Det värsta är Lundahls blinda tro på polisen och dess handlingar. Att han bara försvarar skotten i Gbg och sen detta visar på hur blind han är...
/Jens
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2001-11-14 19:13:00
|
|
Juanita |
Skiter väl vad du tror. Visst har du en poäng men det betyder inte att den här polismannen kan komma undan helt fläckfri från MORD eller DRÅP. Visst, oskyldig tills motsatsen är bevisad men i vissa fall så är det inte rättvist mot livet som har gått till spillo. Vem var det som tog lagen i egna händer?
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2001-11-14 21:58:00
|
|
Michael Lundahl |
Kommentar till sisa från Jens: Nä det är klart att det inte rättvist när skyldiga går fria. Men det är så förbannade BILLIGT av dig att sitta här och säga det uppenbara. Kom istället med något förslag på ett bättre rättssystem istället för att bara sitta där och gnälla "det är inte rättvist. Det är inte rättvist". Kom med något som fungerar bättre och du kommer att hyllas som hjälte. Så... låt hörta nu... vad är ditt BRILJANTA förslag för att komma tillrätta med problemet?
|
| |