|
Inlägg #1: Postat: 2001-11-13 10:25:00
|
|
Lena V |
Fel av dig! Procentsatsen betalar min butik oavsettt om kunden väljer att betala med betal eller kreditkort. HUI har alla siffror, skicka mig din mejladress annars kan jag scanna utdragen och leverara dom till dig.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-11-13 12:28:00
|
|
Finansvalpen |
Rätt av mig tyvärr, jag jobbar med det här och vet precis vad som gäller och vad det kostar. Bespara mig dessutom HUI:s rapport. Svante Larsson från HUI säger ju själv att deras siffror bara är uppskattningar och osäkra siffror.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-11-13 12:30:00
|
|
Finansvalpen |
Dessutom kan du ju som ICA-butik ta igen de tre kronorna du betalt för kortavgiften genom att sälja fyra påsar till mig som kostar fyra kronor. Inbilla mig inte att de kostar mer än 50 öre tillsammans att köpa in. Då var vi ju kvitt, eller hur?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-11-13 12:33:00
|
|
Carro |
*applåderar Finansvalpen*
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-11-13 19:19:00
|
|
Lena V |
Varför i hela helvete ska bankerna TJÄNA en miljard per år genom att snatta pengar bakvägen? Tycker ni att det är helt ok? Är ni så tröga att ni inte förstår att det i slutändan är ni kunder som lika förbannat får betala? Hallå??? Eller jobbar ni på bank bägge två?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2001-11-13 19:22:00
|
|
Lena V forts. |
Bankhelvetet har vid senaste utdraget som skickats till butiken där jag jobbar, tagit upp till 70 jävla procent i avgift. Småsummor på 5-10 kronor har belagts med ett avdrag på 7/10. Helt ok tycker ni. I helvete heller! Det är snett åt helvete därför min butik har inte ingått i något samarbete med banken. Betalkortskunden och banken har ett avtal, inte butikerna!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2001-11-13 19:25:00
|
|
Lena V, slutligen. |
Betala med kort era lata bekväma jävlar, applådera gärna bankernas svindlerier men håll käften när ni inte har en susning om hur dessa avgifter ser ut i MIN butik. Bankens jävla VINST på en miljard har inte regnat från himlen, någon ANNAN än ni har betalat det!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2001-11-13 19:28:00
|
|
Lena V, tillägg. |
Jag jobbar inte i en stor jävla ICA -butik med marginaler, jag jobbar på en privatägd liten butik i glesbygden framgår klart och tydligt om ni besvärat er med att läsa hela texten. Finansvalpen; ditt skitsnack om 3 kronor i avgift kan du stoppa upp någonstans och Carro kan applådera upp det hela vägen.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2001-11-13 20:48:00
|
|
Lena V, ytterligare |
Glömde tala om att det förutom varjedagsavgifterna naturligtvis tillkommer terminalhyra på 6.500 kronor om år,men det är ju vattendroppar i en finansvalps värld. Det finns en annan verklighet än stadens stormarknader och jag hoppas innerligt att Carro håller käften när hennes oxfile går upp i pris, det är nämligen dels hennes eget fel.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2001-11-14 09:59:00
|
|
Carro |
nog för att jag är vegetarian, men... : och visst, alla affärsdrivande verksamheter måste ha marginaler, men jag betalar mitt kortutnyttjande till banken likväl som jag betalar för alla andra tjänster jag utnyttjar hos dem, genom skillnaden i in- och utlåningsränta
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2001-11-14 10:39:00
|
|
Lena V |
Eftersom du inte förstår ett ord av vad jag skriver Carro så tycker jag att du mejlar mig på lena_katarinahotmai.com. Jag ska in i minsta detalj förklara för dig hur det ligger till, hur avgifterna ser ut och att betalkortskunden och banken har ett avtal där butiken som trejde part står för era din och bankens kostnader. En gång till : DU BETALAR INTE DIREKT för alla tjänster du utnyttjar hos dem. lena_katarinahotmail.com
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2001-11-15 12:23:00
|
|
Finansvalpen |
En affär med någorlunda normal omsättning betalar ca 300kr/mån i terminalhyra. Detta betalas inte till banken utan ett bolag som hyr ut apparater. Vidare kostar som jag förklarade innan varje kortköp ca 3kr/gång såvida det inte är betalkort då det blir fråga om prcentsatser. Beklagar om din affär har en taskig deal med er bank. Ni verkar betala mer än snittet. Allt detta lyckades jag skriva utan att bli obscen :-
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2001-11-15 19:28:00
|
|
Lena V |
Jag börjar bli less på att prata för döva öron. Som jag sa förut, och nu säger igen, mejla mig på lena_katarinahotmail.com. Mina svordomar kommer sig ganska naturligt när man ser verkligheten men inte blir tagen på allvar. T.o.m rapporten ifrågasätts som totalt lögnaktig.
Sista gången så att ni verkligen förstår, mejla mig på lena_katarinahotmail.com för vidare diskussion. Tack.
|
| |