Sånger som får tiden att stanna

Inlägg #1: Postat: 2010-11-17 10:18:00
Lasse Wilhelmson
Tack MD för att du genom detta urval bjöd även på dig själv. Jag kan ana att du inte tillhör min egen jazzgeneration, men jazzen lever än idag. Mitt lilla bidrag får bli den israelfödde jazzmusikern Gilad Atzmon som har en säregen förmåga att knyta an till olika kulturer i sin musik och på så sätt är en förnyare inom den friaste av alla musikformer Länk: allaboutjazz.com

mvh

lasse w
Inlägg #2: Postat: 2010-11-17 10:26:00
MD
Redaktionen la in fel version av Unchained Melody. Det här är den rätta:
Länk: youtube.com
Inlägg #3: Postat: 2010-11-17 11:22:00
Leif E Ström
Tack MD, utan musik skulle hälften av mänskligheten befinna sig i psykos och resten jobba inom läkemedelsindustrin.// Lennart jag lyssnade på Atzmon. Fick då veta att han inspirerades som 17-åring av Charlie Parkers variant på "April in Paris". Vet inte särskilt mycket om någondera, men broarna inom musikens värld är otaliga. En osökt övergång blir Count Basies tolkning av Vernon Dukes A-I-P. Han medverkar i "när det våras för sheriffen" Blazing Saddle 1974: Länk: youtube.com Om Nat King Cole uttalade sig Chuck Berry "if I had only one artist to listen to through eternity, it would be Nat Cole."
Inlägg #4: Postat: 2010-11-17 12:14:00
Leif E Ström
#1, skall givetvis i #3, vara Lasse Wilhelmson - inte Lennart i det här läget, annars går det bra med Lennart! J-B-O-U.
Inlägg #5: Postat: 2010-11-17 14:41:00
Thomas L. Aabo
Ja Nat Kin Cole var underbar. Men The Mills Brothers får man inte glömma heller.
Inlägg #6: Postat: 2010-11-18 11:57:00
aguirre
Delavantes inlägg är ju för det mesta intressanta och bra...men hujedamig sån musiksmak..bedrövligt.
Laddar...