|
Inlägg #1: Postat: 2001-11-08 10:28:00
|
|
Erik |
Vad det måste vara skönt att vara så religiöst övertygad om att ondskan är blå och godheten är röd.... blir nästan lite avundsjuk. Sancta simplicitas
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-11-08 10:33:00
|
|
tobias |
bra skrivet. av alla naiva ungdomsförbund så är MUF de fånigaste och mest naiva.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-11-08 11:06:00
|
|
Frida Berglund |
Nog kan jag betecknas som "rivig" och vad jag vet är jag både blå och kvinna.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-11-08 12:18:00
|
|
Mikael Svensson |
Artikeln innehåller, föga överraskande, inte ett enda sak-argument. Dock rymms de vanliga fördomarna; och artikelförfattaren lyckas också underförstått få oss att förstå att det är högst negativt att vara välklädd.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-11-08 14:01:00
|
|
Bertram |
Vore väldigt intressant att se ett utrag av er jästäldhetsdebatt. Sällan har jag läst en så fördomsfull artikel som denna. Och, nej, jag har aldrig och kommer aldrig om inte annat så av ålderskäl tillhöra MUF.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2001-11-08 14:15:00
|
|
Alex |
Du som skrivit detta verkar vara av "Vänster-sorten"?
Ni som tycker att det är okej att tallibanerna bombar sönder världen.
Kanske är ni själva inblandade?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2001-11-08 14:33:00
|
|
Martina & Tove |
YTTERLIGARE EN SCEN!
Jag och min kompis som står omnämnd i min artikel är nu utskällda - igen och förmodligen bannlysta i samtliga MUF kretsar. Men inte fäller vi några tårar för den sakens skull utan ser istället det komiska i situationen men det gör minsann inte alla i moderata ungdomsförbundet. Självdistansen är inte den största och glåporden är många. Vänstermupp, jävla fitta, kommunistjävel - vi bjussar på det!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2001-11-08 16:56:00
|
|
Oscar |
Nog har ni skrivit artikeln i syfte att förlöjliga hela MUF. Vilket jag också får ge er en eloge för. Den gav er verkligen ett stort förtroende, vad det gäller texten i fråga. Dock måste jag säga att det ligger betydligt mer bakom sanningen än så:- Men som UV hade jag också sett på de hela i mellan fingrarna. Vilket ni lyckades väldigt bra med. Hoppas verkligen ni skäms! För det borde ni göra i allra högsta grad.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2001-11-08 17:58:00
|
|
gisela |
du tycker att "jämlik" betyder "precis likadan" och inte "lika rättigheter" va? muf har dock den senare definitionen. och sen förstår jag inte... du försöker kasta skit på muf genom att snacka skit om en medlem? för att han bjudit ut din kompis? är du dum i huvudet? kom med något riktigt.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2001-11-08 20:57:00
|
|
Klara |
*haha* det löjligaste jag läst på länge.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2001-11-08 22:32:00
|
|
Mattias |
Jämlikhet: inget av riksdagspartierna är primärt intreserade av jämlikhet, alla ser i själva verket rättvisa som det högsta goda. Om skribenten inte tycker att de konservativa tycker att jämlikhet är livets bästa så är det något de delar med alla andra partier. utsugning av arbetare leder inte till ett jämlikt samhälle, men vem har påstått det? Däremot så är det en del i ett rättvist samhälle.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2001-11-09 10:14:00
|
|
alex |
många snygga ordval och intressant meningsbyggnad, men vad skulle Hervor säga om detta? Du skulle tryckt till dem ännu mer, tagit mer konkreta argument och berättat historien mer i detalj, de e ju grym!Dags att visa var skåpet ska stå!
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2001-11-09 15:40:00
|
|
Karl Larsson |
Det är ju tydligt att skribenten inte vet något om moderat politik och vad den står för. En moderat politik är den som låter människor växa och förverkliga sina drömmar. Ett samhälle där människor bestämmer istället för politiker. Ett samhälle där inte männikskor är tvingade att rätta sig under staten!
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2001-11-09 19:59:00
|
|
Sofia |
Synd att många moderater inte förstår att allt inte går att köpa för pengar.
När pappas kontokort inte längre är tillgängligt, kommer ni då i den stund fortfarande sympatisera moderaterna???
Martina Kallenberg, jag håller med dig, hjärtat sitter på rätta stället...
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2001-11-12 00:18:00
|
|
Pär Karlsson |
Citat från ms Kallenberg: "För visst ville de ge intryck av att vara hederliga pojkar, som gentilt låtit de kvinnliga representanterna ägna sig åt annat än kampanjen på skolan."
Hur ini H*****e vet du det. Jag betvivlar detta mycket starkt. Jag tror nog knappast att något förbund skulle låta "de kvinnliga representanterna ägna sig åt annat än kampanjen på skolan." Men har du fakta på detta så, OK för mig...
/Pär - inte medlem i något ungdomsförbund
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2001-11-12 00:21:00
|
|
Pär Karlsson |
Fråga till ms Kallenberg!
Om nu denna person på kampanjen finner någon tjej attraktiv och vill bjuda ut denna person på dejt har väl ingenting med MUF och något ungdomsförbund att göra, eller? Får man fråga hur kampanjaren fick numret? Har mycket svårt att tro att han tvingade det till sig. Din kompis måste ju ha lämnat ut det på nåt sätt, eller?
Jag vet ingenting om kampanjen och känner inte dessa personer, men en del fakta här låter faktiskt lite tvivelaktig...
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2001-11-14 13:53:00
|
|
Stefan Holmqvist |
Välskriven text även om jag inte riktigt förstår vad det är du menar. Att du stör dig på MUF verkar vara klart redan från ruta 1 och det är ju inget konstigt med tanke på deras osedvanligt korkade framtoning. Däremot behövs det ett politiskt parti som bejakar mänskliga värderingar eftersom VP flörtar med diktaturer och SD med kapitalismen så ter sig moderaterna som ett uselt val. Likväl ett val.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2001-11-14 18:34:00
|
|
Pär Karlsson.. igen... |
Ringde igår min kompis i Göteborg som går på Rudebecksgymnasiet och fick då reda på att det var på denna skola som MUF-kampanjen som ms Kallenberg berättar om hölls. Men det är ju en friskola?!?!?!?! Du är ju med i Ung Vänster!!! Du vill ju avskaffa alla friskolor, men varför i hela fridens namn går du då på en???
/Pär
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2001-11-15 14:40:00
|
|
Bo Lundgren |
Kom precis in i mitt jävla hus, på Farmen hör jag hemma!!! Göran Persson skall sova över hos mig ikväll och då skall Erik som är med i debatten i denna sida brinna i helvetet!"!!"
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2001-11-15 14:44:00
|
|
EEEERRRIIIIKK |
EEEEEEERRRRRRIIIIKKKKKKKk på denna debatt!
|
| |