Efter vilka budord lever du Kyreus?

Inlägg #1: Postat: 2001-11-03 21:47:00
Christine Leijd
Moraltant?
Det var väldigt roligt att höra faktiskt. Hur man, genom att läsa en text jag har skrivit, utan att träffa mig, veta något mer om mig, kan dra slutsatsen att jag är en moraltant. För en mer kontroversiell moraltant än jag är nog svårt att hitta.
Inlägg #2: Postat: 2001-11-03 21:49:00
Christine Leijd
Men självklart är det tröttsamt med pekpinnar och moralpredikningar från självutsedda besservissers, det kan även jag känna i olika sammanhang.
Jag har dock förmågan att ta till mig en hel del och omvandla informationen och dra nytta och lärdom av vad andra människor säger, utan att radikalt ändra min uppfattning. För jag vänder inte kappan efter vinden.
Inlägg #3: Postat: 2001-11-03 21:50:00
Christine Leijd
Vet du vad jag har tröttnat på?
Det är inte moraltanter, utan på folk som gnäller.
De missnöjda, de som gnäller, de finns i alla åldrar och samhällsklasser.
Inlägg #4: Postat: 2001-11-03 21:52:00
Christine Leijd
Självklart kan jag själv ge uttryck för mitt missnöje-jag gnällde själv över att jag inte uppfattat mina favoritkrönikörer som sympatiska, och sedan forsatte jag att gnälla över att en präst berättar för mig att det är kutym.
Och nu gnäller jag över att du gnäller
Oj, vad gnällig jag känner mig.
Inlägg #5: Postat: 2001-11-03 21:52:00
Christine Leijd
Men någon moraltant är jag inte.
Det roade mig endast att läsa, då jag under mina 28 år bara blivit kallad "tant" en gång tidigare- av en tre-årig pojkvasker på zoo. Och ingen har någonsin tyckt att min moral varit hög, snarare bristande. :
Laddar...