Stolt över att vara ett sexobjekt?

Inlägg #1: Postat: 2001-11-03 16:46:00
Lena
Och den enda man som kvinnor kommer i kontakt med är mannen/sambon/pojkvännen eller liknande? Arbetskamraterna, vännerna, vännernas vänner och resten av männen då? Alldeles säkert är jag inte ett sexobjekt i alla mäns ögon, men det är en absurd tanke att tänka den. Det finns inget motsatsförhållande mellan sexuell och intellektuell stimulans, snarare tvärtom. Men att inte intellektuell stimulans ska få stå för sig själv är degrederande!
Inlägg #2: Postat: 2001-11-03 19:07:00
Erik
Men vi är människor, levande varelser. Vissa av våra funktioner kan vi inte stänga av annat än högst temporärt. Parningsinstinkten är en sådan funktion. Hur civiliserade vi än blir så kommer denna instinkt att alltid vara otroligt stark, och detta helt oavsett vad du anser om saken.
Alltså: intellektuell stimulans kan aldrig bli het fristående!
Inlägg #3: Postat: 2001-11-03 19:12:00
Erik
Tänk på följande liknelse: Jag sitter och har en högintellektuell diskussion. Jag är väldigt hungrig. På bordet framför mig ligger en hamburgare. Oavsett om jag vill eller inte så börjar jag automatiskt tänka på hur det skulle vara att få äta upp burgaren.
Inlägg #4: Postat: 2001-11-03 19:12:00
Erik
Samma sak är det att diskutera med en snygg tjej, tanken på sex dyker upp. Men självklart kan jag styra över tankarna till konversationen istället. Det är skillnaden mellan djur och människor: Båda har drifter men vi låter oss ändå inte helt styras av dem.
Inlägg #5: Postat: 2001-11-03 19:22:00
Lena
Erik: Menar du att män tänker med -ursäkta ordet - kuken? Ni kan inte diskutera med en attraktiv kvinna UTAN att få våta drömmar? Det är fan bedrövligt om inte intellektuell stimulans någon gång kan stå över sexuell stimulans.
Inlägg #6: Postat: 2001-11-04 14:41:00
Bertram
Lena >> Det är två olika saker. Det går alldeles utmärkt att tänka med båda sina huvuden samtidigt.
Inlägg #7: Postat: 2001-11-05 13:59:00
Loffe
Lena:
Jag garanterar dig att alla män inte är lika okoncentrerade som Erik. Instinkter i all ära, men intellektuell stimulans kan leda till den där psykiska orgasmen aha-upplevelsen och den varar oftast längre. Sexuell stimulans och intellektuell stimulans är två skilda saker, lämpade för skilda tillfällen.
Inlägg #8: Postat: 2001-11-05 16:02:00
Lena
Loffe, jag säger det igen: KOM I MIN FAMN!:O
Inlägg #9: Postat: 2001-11-21 20:00:00
Benny
Jag har bara erfarenhet av mig själv, men jag håller med Erik till fullo. Och jag har faktiskt alltid undrat om de som säger att de inte ser kvinnor som sexobjekt ljuger/förtränger eller verkligen menar det.
Laddar...