En eloge till Sven Otto Littorin

Inlägg #1: Postat: 2010-07-07 10:12:00
Teddy Widegren
Säga vad man vill om Littorins politiska ståndpunkter, men att han nu tar sin mats ur skolan på grund av ett alltför stort mediatryck inte bara på hans person utan även på hans minderåriga barn. Att media och många mediaarbetare inte inte har några gränser i sin jakt på scoop - och att chefsredaktörerna inte har vett nog att hejda deras framfart. Tänker på en bra film "Katarina Bloms förlorade heder" som på 70-talet tog upp problematiken. Mycket annat har sagts i ämnet sedan dess, men tyvärr har den journalistiska moralen knappast blivit bättre. Avslutningsvis - En eloge till Sven Otto Littorin som offentligt visar så pass mycket stake och kurage att han dels visar känslor och att han också kliver ur situationen som journalistiskt byte då det visat sej att hans offentliga roll på ett ytterst negativt sätt även dragit in hans barn.
Inlägg #2: Postat: 2010-07-11 11:36:00
Bizon
Jaha,,, min spontana sympatireaktion gällde det Littorin sa under sitt avgångstal, men det har kommit fram en del andra spekulationer som nog närmast gör mina tankar kring en av media misshandlad politiker en aning patetiska - fy på mej att jag gått på den vulgärpolitiskaa känslosamhet levererad av en maktperson i ett trängt läge. Men beträffande journalister som går över gränser som man inte som journalist borde överskrida så står jag fortfarande för den uppfattningen att man ska lämna offentlighetens personers barn och övrig familj utanför scoopjakten.
Inlägg #3: Postat: 2010-07-11 13:07:00
Janne B
BIZON ...lämna barnen utanför ....en mkt hedersvärd åsikt.
Laddar...