Grön jordbruksprotektionsm en katastrof för tredje världen

Inlägg #1: Postat: 2010-07-07 09:59:00
mhmh
Bra skrivet Adam!
Inlägg #2: Postat: 2010-07-07 10:33:00
Bizon
Är denna artikel verkligen så väl genomtänkt? Att begrepp som "närproduktion" knappast kan vara så fel ut logistisk och därmed förknippade förkortade transportvägar och därmed minskade negativa miljöaspekter. Att globalt stödja närproduktion och det småskaliga jordbruket borde vara betydligt angelägnare än att efterfråga jordbruksprodukter från andra sidan jorden i den tron att man stödjer landsbygdens folk på "savannerna" då man i praktiken riskerar att endast stödja storbolagens rovdrift i u-länderna och att göra en bråkdel av landsbyggdsbefolkningen där till drängar och resten till gettoinnevånare. Nej - denna artikels grundidéer ska jag nog fundera lite mer över innan jag så där självklart som #1 kan lämna mitt bifall...
Inlägg #3: Postat: 2010-07-07 12:00:00
Jocke S-43
Jag tänker inte läsa artikeln. Vad har liberalerna gjort för tredje världen? Men sedan undrar jag varför alla mina kommentarer kommer till min mailadress plötsligt? Jag har inte fyllt i någont om detta, inte rutan "skicka nyhetsbrev" heller. Det handlar väl inte om att mitt skönfoto numera syns vid kommentarerna? Vet någon, och hur jag slipper mitt eget eko i mailboxen? JS, Tacksam för svar!
Laddar...