Den falskflaggade mångfalden

Inlägg #1: Postat: 2010-01-20 13:39:00
Lars Nilsson
Känns fint att tillhöra ägarklassen för då behöver man inte lära sig lika många fina ord som artikelförfattaren.
Inlägg #2: Postat: 2010-01-20 13:59:00
Leif-Arne
Möjligen kunde ett studium av Karl Popper minska det freventa debatterandet byggt på clichéer
Inlägg #3: Postat: 2010-01-20 17:53:00
avicenna
DEt vore nog bra om socialdemokraterna gjorde ossvi som värnar om landet en tjänst och gick i pension.
Inlägg #4: Postat: 2010-01-20 18:11:00
daggis af gotetborg
bra! - intressanta och viktiga frågor
för demokrati, mångfald och framtid.
Inlägg #5: Postat: 2010-01-20 18:40:00
Utforskaren
Det där med mångfald betyder det att vi behöver fler enfaldiga människor som säger att allt måste handla om mångfald. Personligen är jag emot enfaldiga individer och därför ska man ligga lågt med att mångfald är patentlösningen för ett land att lösa sina problem och bekymmer och dessutom i alla sammanhang som PP tror.
Inlägg #6: Postat: 2010-01-20 19:00:00
Janne B
Mångfald är det naturliga tillståndet utom på Island och den mest isolerade ön i Stillahavet samt längst upp efter Dalälven. :-
Inlägg #7: Postat: 2010-01-20 19:03:00
Utforskaren
Här ett inlägg till dig Jocke som kunde vara intressant att höra ditt omdöme. Det moderna samhällets problem. Den stora befolkningsökningen, som en följd av effektivare jordbruk, vaccinering och förbättrad sjukvård samt industrisamhällets snabba utveckling, är huvudorsaken till den stora belastningen på miljön. I takt med att jordens befolkning ökar expanderar industrisamhället ytterligare och skapar ännu fler produkter som skadar både naturen och människan och hotar det ekologiska systemet. Det finns forskare, som anser, att vår jord endast klarar mellan 500 miljoner och en miljard människor. Fler än så innebär en för stor belastning på det ekologiska systemet. Det är sålunda angeläget och brådskande att förhindra att jordens befolkning ökar ytterligare och i stället försöka nedbringa antalet. Om inte antalet kan nedbringas befinner vi oss i en ond cirkel omöjlig att ta sig ur. Fler bilar, fler industrier, mer utsläpp av giftiga ämnen och gaser, fler sjuka skogar och sjöar blir resultatet. Konflikthärdar, försörjningsproblem, sötvattenbrist, flyktingströmmar spridning av nya sjukdomar kan bli resultatet. Vi människor får i oss alltmer giftiga ämnen som påverkar arvsmassan. Det kan gå fort utför om vi inte inser att här krävs ingripande handling, inte bara teoretiska resonemang.
Inlägg #8: Postat: 2010-01-20 19:17:00
Jocke-sourzial
7 Har du skrivit det, eller vem? Källa? För det första så anser jag för min del att sanning, nyanser, försiktighet och samarbete, inklusive tolerans och mångfald, mellan jordens folk är lösningen. Annars är det klart att med nuvarande industrier och folkökning samt resursslöseri och miljöförstöring, så kan det bli stora problem. Det finns ett antal forskare och institutioner som har berört detta nyligen. Har ingen aning om lämpligt antal, hur som helst når vi knappast dit... Mellan ½-1 miljard är ju helt omöjligt att nå. Möjligen genom Terminator 1-5. Men visst, ett sånt liv mänskligheten kunde ha haft. Kanske...
Inlägg #9: Postat: 2010-01-20 19:23:00
Jocke-sourzial
Om jag minns rätt så heter det "Psykedelia" författaren! Och jag minns rätt...
Inlägg #10: Postat: 2010-01-20 21:43:00
Utforskaren
Jocke 19:17 det här hittade jag bland mina artiklar och kommentarer, som svar på en blogg för sju år eller åtta år sedan. Som är lika relevant idag även om jag kan modifiera något i texten, men i sak är det nog så riktigt. Men att hålla med dig fullt ut med dina ideal gör jag inte som du vet.
Inlägg #11: Postat: 2010-01-23 18:41:00
George Debaly
Lite diskbänksfilosofi - "Do you want to learn the Golden Rule? - The man with the gold, sets the rules."
Inlägg #12: Postat: 2010-01-23 20:42:00
Janne B
KALLAS INTE DETTA FÖR JOAKIM VON ANKA FILOSOFI?
Inlägg #13: Postat: 2010-01-23 22:17:00
ingloz
#1/ Håller med Lars Nilsson. Men nu har jag iaf lärt mej några nya varianter -
Unilateralt ensidigt handlande / redundans upprepar redan etablerad information utan att tillföra något nytt / diversitet variationsrikedom / ekvilibrium jämvikt eller balans
Laddar...