Var hemma med barnen – nu får jag ingen A-kassa

Inlägg #1: Postat: 2009-12-01 09:36:00
Per WWW
A-kassan är en försäkring och betalar man inte in så får man heller inte ut något. Och om du kände till reglerna, varför skaffade du tre barn så tätt?
Inlägg #2: Postat: 2009-12-01 12:36:00
razaha
Jag har precis gett ut en bok där du får alla svar, men jag kan berätta att det är inte så lätt att hitta vettiga karlar som man VILL ha barn med, och när jag ville ha barn så...ja då blev det missfall på missfall och åren de gick.
Till slut fick jag efter en massa stök mitt lilla mirakel, och barnmorskan sade att om vi tänkte skaffa syskon till honom så var det bara att köra. Minstingen är ett riktigt mirakel för han blev till när det enligt experter var omöjligt att bli gravid och två av gångerna höll jag på att dö vi förlossningarna. Är det svar nog? Ännu en sak som är konstig är att du som föräldraledig betalar full a-kassa, och alla vet ju hur rik man är då.
Inlägg #3: Postat: 2009-12-01 13:04:00
paedrigh
Per WWW: Det är väl för tusan hennes ensak om hon vill skaffa tre barn i tät följd. Varför gjorde hon det? För att hon ville kanske, eller du tycker måhända att hon ska anpassa sitt liv efter förkingrings...förlåt, försäkringskassans regler? Men visst var det bra att hon kände till reglerna så att hon kunde sluta betala för en hjälp hon inte visste inte skulle vara tillgänglig för henne.
Inlägg #4: Postat: 2009-12-01 13:37:00
Per WWW
Visst, det är hennes ensak, men nu var det ju inte försäkringskassan som hon förresten får 3000 kr i månaden i barnbidrag från som hon hade problem med utan A-kassan. Och svar till #2: Som föräldraledig betalar man "full" avgift överallt el, vatten, SL, biobiljetter, TV-licens mm. Varför skall A-kassan subventioneras? Och av vem?
Inlägg #5: Postat: 2009-12-01 18:30:00
avicenna
Jag tycker synd om dig och resten av de europeiska kvinnorna väljer att stanna hemma sina barn men som motarbetas av samhället och regeringen.Det du gör är en värdefull men den europeiska familjen är dömd att dö ut.
Laddar...