Intryck från Malmöfestivalen

Den här tråden diskuterar artikeln Intryck från Malmöfestivalen.
Inlägg #1: Postat: 2009-08-20 13:54:00
Jocke- halvloggad
Antingen för trångt eller för utdraget och stökigt alltså. Tacka vet jag de gamla musikfesterna på det glada 60-talet i Kungs-eller Pildamms?parken, eller i stadsparken i Lund. En dag gratis, i strålande solsken, Träd, gräs och stenar och de andra. Man flummade runt bland alla likasinnade och bekanta, festade lite lagom och hamnade så småningom någon annan stans. Men visst blev det en baksmälla till slut...
Inlägg #2: Postat: 2009-08-22 13:31:00
Storyboard
Allt du just nämnde Jocke låter otroligt gemytligt, förutom baksmällan vill säga.Den kan jag vara utan :
Inlägg #3: Postat: 2009-08-22 14:31:00
Jocke S - halvloggad
SVD hade igår en stor bilaga om Woodstockfestivalen för 40 år sedan. Den minns man förstås, och filmen har jag sett. Biggest in the world förstås, och inget för mig av den anledningen. Men visst var det kuligare och nog fredligare än idag, och med mer humana ideal. Roskilde och Hultsfred i alla ära...
Inlägg #4: Postat: 2009-08-23 23:35:00
Sofia Larsson
För några år sedan sprang jag på Malmöfestivalen säkert 4-5 ggr, det var artister som skulle uppträda som lockade, karuseller som skulle åkas och langos som skulle ätas. I år var jag där två gånger, endast för att se artister, ingenting annat. Anledningen till detta är folket. Personer från alla kulturer möts, men också i alla åldrar. Jag roas inte av att det springer 13-14 åringar ute sent på kvällen trots skoldag dagen därpå och skriker skällsord till varandra, sprutar något äckligt skit på oskyldiga människor eller ska fälla kommentarer om personer som inte stämmer inte på deras verklighetsbild.
Laddar...