Torka krokodiltårarna Wetterstrand!

Inlägg #1: Postat: 2009-03-06 09:44:00
Michael Lundahl
Poängen finns där, för den som vill läsa: Wetterstand & Co har allt att förlora på att diskutera kärnkraften objektivt. Hela deras existens hänger på att de aldrig ändrar sig i frågan. Därför är förhandlingar med dem omöjliga därför att de kommer aldrig att förhandla om kärnkraften.
Inlägg #2: Postat: 2009-03-06 12:14:00
Leif-Arne
Jag håller med om att energi bör diskuteras på ett anständigt sätt, du vet ju att objktivitet i sig är en abstraktion, så låt debatten åtminstonde vara anständig. Själv skriver du en text överlastad med invektiv och slaskretorik, är det ditt sätt att debattera "objektivt"? Man kan skriva texter på lite olika sätt, antigen för de "redan frälsta", då får du garanterat applåder för dina invektiv, eller så försöker man övertyga de som inte helt delar ens egen tes, då blir den sortens retorik kontraproduktiv.
Inlägg #3: Postat: 2009-03-06 15:20:00
Michael Lundahl
I just det här fallet diskuterade jag inte kärnkraft utan replikerade på en artikel om strandade energiförhandlingar. I diskussionen som själva kärnkraften kommer du att se annat ifrån mig. Men just här, i denna artikel, handlade det som Maria Wetterstands falska besvikelse över förhandlingarna och varför de egentligen krashade.
Laddar...