Hur är läget? Jo tack, ojämställt

Inlägg #1: Postat: 2008-11-25 11:58:00
Daniel_23
krille.. underminerar biologiska skillnader som motivering till varför pojkar och flickor agerar som de gör i samhället. Det kanske inte framgick så tydligt och jag kanske hade kunnat formulerat mig smidigare. Visst existerar testosteron, östrogen, x- och y-kromosomer. Men vi är sociala varelser framför allt och påverkas av den miljö vi växer upp i. Kvinnor är underordnade jämtemot män i samhället och att försvara situationen genom våra biologiska skillnader är att välja den enkla och bekväma vägen. Hur kommer det då sig att människor kan förändras och att vi idag lever mycket mer jämställt än på 50-talet? vår genetiska uppsättning och vår hjärnsammansättning har då inte hunnit förändrats nämnvärt mellan dessa generationer av människor.
Inlägg #2: Postat: 2008-11-25 15:16:00
susanna s
Länk: boksidan.net Läs den här boken daniel_23 får du ett levande förlåt numera avliden genom självmord exempel på varför dessa teorier om socialt kön är helt förkastlga. Men detta exempel som totalt falsifierar stora delar av den så kallade genusforskningen göms väl undan på svenska universitet kan jag tro.
Laddar...