Kompromisslöst anpassningstvång för hemlösa

Den här tråden diskuterar artikeln Kompromisslöst anpassningstvång för hemlösa.
Inlägg #1: Postat: 2008-10-08 22:12:00
Sunny
Som vanligt har du skrivit en angelägen och sann artikel.
Inlägg #2: Postat: 2008-10-08 23:36:00
Rolf Nilsson
Tack Sunny! Det är ofattbart att socialtjänsten och alla befintliga kristna värdegrunds organisationer kan tillåtas forska leka med hemlösa människors liv som om de vore begagnade disktrasor. Dessutom betalas enorma pengar för detta och till vilken nytta?
Inlägg #3: Postat: 2008-10-09 10:13:00
Janne B
Ja du skriver ofta i detta angelägna ämne men jag har ofta svårt att förstå vad du egentligen vill ha i stället. Jag tycker att du inte är riktigt konkret i din kritik. Är det Frälsis du kritiserar? Ska härbärgen läggas ned? Ska all soppverksamhet upphöra?
Jag fårstår inte riktigt vad du vill?
Inlägg #4: Postat: 2008-10-09 10:24:00
Jocke S
Är det inte mest män som är hemlösa? Var är kvoteringen inom den kvinnodiminerade socialtjänsten? Och i målsättningen inför de könsrelaterade behoven?
Inlägg #5: Postat: 2008-10-09 13:52:00
Rolf Nilsson
Janne. Den frågan kan bara en som har ett tryggt att gå till ställa. Möjligheten till ett någorlunda fungerande liv börjar med ett tryggt hem, både för dig mig och alla andra medborgare. Om dessa verksamheter människor är så goda som de påstår sig vara, då ska det stöd som finns för att kvarhålla människorna i deras grepp finnas i ett hem. Men då kanske det blir svårt att tigga pengar av godtrogna människor eller kunna söka bidrag av kommunen för sin egen överlevnad bli lite svårare att göra. Om alla dessa verksamheter behövs då människor har ett tryggt hem är det då dessa ska skapas, inte innan.
Inlägg #6: Postat: 2008-10-10 10:48:00
Elvy
Om alla som är hyresgäster hos allmännyttan höll sina lägenheter rena, och tog den första prickningen från hyresvärden på stort allvar, så skulle aldrig någon allmännyttig hyresvärd vräcka någon av sina hyresgäster.
Laddar...